fallback

Районна прокуратура – Стара Загора привлече като обвиняем и задържа сръбски гражданин за причиняване на катастрофа по непредпазливост на автомагистрала "Тракия", при която са пострадали 12 деца, съобщиха от пресцентъра на прокуратурата.

Гражданинът на Република Сърбия Д.К., на 40 г., е привлечен като обвиняем за това, че на 14 август на автомагистрала "Тракия", в района на км 217 в землището на община Стара Загора, при управляване на моторно превозно средство - автобус "МАН" със сръбски регистрационен номер, е нарушил правилата за движение по пътищата.

Oще по темата
Само шофьорът ли е виновен за тежката катастрофа, завършила по чудо без жертви?

Участъкът от магистрала "Тракия", на който стана тежката катастрофа, е въведена в експлоатация през 2012 г. и не е от проблемните. В същото време от МВР съобщиха, че са набелязани 13 мерки за намаляване на жертвите на пътя.

След оглед на мястото на инцидента, час и половина след полунощ, пътните експерти стигат до извода, че пътят в района на 217 километър от магистрала "Тракия" отговаря на всички нормативни изисквания.

"Инфраструктурата е по учебник - наклони, широчина на платното, откоси, пътни ленти. Всичко е така, както трябва да бъде", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.  

Според вътрешния министър Иван Демерджиев и при този инцидент, и при катастрофата с румънски автобус на пътя Велико Търново – Русе, не може да става дума за полицейско бездействие.

"И в двата случая се касае за човешки грешки. Моля да бъдат разграничавани случаите, когато ние сме могли и не сме осъществили превенция, от тези, в които независимо от мерките, няма как да предотвратим", заяви служебният министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

От Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка предупреждават, че на загубата на контрол над автомобила се дължат около една пета от пътните произшествия.

"Шофьорът е направил и невъзможното да задържи автобуса, за да го плъзне и да предпази преобръщането, което би могло да има много по-тежки последствия. Освен грешка на водача, тук имаме и грешка на държавата. Тези скоростни пътища трябва да имат изградени съоръжения, които да предпазват излизането на автомобила от платното", заяви председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Според експертите всички глоби и такси, събирани от шофьорите, трябва да влизат във Фонд пътна безопасност и с тях да се обезпечават поддръжката и ремонтите на пътната мрежа.

Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова и телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

47

Анонимен

преди 1 година

До Анонимен 48Не говори така. Сутринта я гледах каката от съюза на превозвачите или каквото бе. Дори коланите в автобусите не били нужни! Щото колкото били полезни, толкова и вредни. Тази потроши ***. Досега един автобус се запали и хората в него са били без колани! И колко се спасиха? Тази, катастрофата на Унион Ивкони на Тракия и Своге, ако бяха с колани щеше ли да има жертви и толкова ренени? Румънския автобус редовно е предизвиквал ситуации видно от камерите. Ама кой ги гледа!

46

Анонимен

преди 1 година

Пътувах през май от София за Бургас с Ивкони, като след Пловдив маршрутът излезе от магистралага и мина по стария път, т. е. през Ст. Загора, Н. Загора и Сливен. Искам да ви кажа, че шофьорът 7 часа беше сам, през цялото време говореше по телефона си, набираше номерата се едната ръка и с другата държеше волана. Върхът беше, когато на тесния път до Сливен започна да яде вафла и да говори по телефона си като подпираше волана с лакти при скорост 90 км/ч и 48 пътника. Изводите са за вас.

45

Анонимен

преди 1 година

"Магистралите" (в кавички) на ГЕРБ станаха морга. Парите за предпазни съоръжения всички видяха в чие чекмедже бяха!

fallback