Снимка: архив, БГНЕС

"Коалицията се мята или влиза от епизод в епизод на две продукции – първата е "Мисията невъзможна", лута се между един, втори, трети епизод на "Мисията невъзможна", но същевременно правителството държи под око и следващата продукция – "Умирай трудно" – 1,2,3. Нито една от тези мисии невъзможни не доведе до ада, до гибелта на коалицията на този етап". Това коментира пред БНР социологът Боряна Димитрова, управител на “Алфа Рисърч”.

Още по темата
Димитрова смята за много възможно далечният хоризонт на коалицията да са местните избори догодина.

Има две големи неизвестни, два фактора за връщане на доверието в кабинета – първият е дали ще бъдат антиинфлационни, за да укротят ръста на цените или хората ще бъдат в догонваща позиция, посочи тя.

"Ако инфлацията не продължи да нараства с такива стремителни темпове, тогава можем да очакваме известно успокоение у хората, известна предвидимост", смята Димитрова.

Вторият аспект е конкретизирането на мерките, например двете тарифи за консумация на ток, вода и парно, какви ще бъдат лимитите на т.нар. евтина тарифа и откъде започва по-скъпата, допълни социологът.

Според Димитрова "има ресурс в тези мерки, но все още техният сумарен ефект и според специалистите, и според общественото мнение остава неясен".

По данни от последното проучване на "Алфа рисърч" 71% са готови да участват в програми за енергийно обновяване на сградата, в която живеят, със споделено финансово съучастие между държавата и собствениците, съобщи Боряна Димитрова.

"Не сегашният тип "Лего" обновяване. Над 80% от хората съвсем не чакат само тези програми – някои са си сменили дограма, други са направили топлоизолация и виждаме тези сгради тип "Лего", каза Димитрова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase