"Много малък ръст на фона на Норвегия. Там новите покупки над 50% са чисто електрически. В Холандия до 20%. В България ръстът е много голям, може би има удвояване, но той е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2000. Но имаме много по-добра пропорция от Германия на зарядни станции с електромобили. Имаме и нещо, което е малко противоречиво - имаме много по-голяма порция несубсидирани автомобили спрямо субсидирани", каза председателят на Асоциацията "Електрически превозни средства" Мартин Заимов в студиото на "България сутрин".
А в страната ни има под 0,5% електромобили спрямо Европа.
"Средното в Европа е 1%. Броят в България е напълно сравним със Сърбия, Румъния, Гърция. Тези частици от конвенционалните коли, които са много вредни за човешкото здраве, са на височината на децата. И в Германия има изследвания, които показват съвсем ясно вредата от колите, дори от новите, които имат по-малки емисии", допълни Заимов в ефира на Bulgaria ON AIR.
Попитан колко ще ни струва един такъв електромобил, той отговори: "Купих си автомобил, който е един от най-добрите като инженеринг модели. Той е втора ръка, 10-годишен, беше малко над 4 000 евро. Това не е средна цена, това е възможност за нещо много добро",
А по думите му сервизите вече не са проблем.
"Всичките основни марки са инвестирали в България. За всичките тези години съм имал три пъти проблем с гуми и счупено стъкло от градушка. Работим по проект, който ще изгради станции в Родопите. 95% от зарежданията се случват в контакт "Шуко", подчерта председателят на Българската асоциация "Електрически превозни средства".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
27
Бай Дрън
преди 1 годинаТе тия електромобили ги дъвчите като Украйна. Знаете, че не сте прави, ама следвате правата линия на партията.
26
Тази асоциация
преди 1 годинаби следвало да постави въпроса за държавно субсидиране и данъчни облекчения на бъдещите собственици на електромобили, съвместно с вносителите на нови такива. Само така може да се стимулира подобна покупка.Вместо това правят статистика на внесените втора ръка в България електромобили.Няма никаква логика, освен ако асоциацията няма някакъв интерес за поддръжка и ремонт на тези коли.Странна работа, нашенска!
25
Програмист
преди 1 годинаНе ги слушайте, целия хейт и всички аргументи са си ги измислили като извинение, че не могат да си го позволят. Иначе им се иска, ама им е висока топка. И така трябва да е - електромобила е луксозна стока и не се полага на всички.