Снимка: БГНЕС
fallback

Министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов алармира, че пътищата в страната няма да бъдат ремонтирани, защото АПИ към момента не може да възлага поръчки, а ако го направи ще наруши закона.

Той призова депутатите да вземат решения, с които да се излезе от ситуацията.

"Пътищата в България, които и без това са в трагично състояние, вече не могат да бъдат ремонтирани. АПИ не може повече да възлага каквито и да е дейности по поддръжка на пътната мрежа. Не можем да възлагаме каквито и да е дейности за подмяна на мантинели, пътни знаци, защото ако ръководителите на АПИ направят каквито и да било нови възлагания ще са изправени пред дилемата дали да спазят закона или умишлено да го нарушат", каза Караджов.

Той обясни, че през 2017 – 2018 г. АПИ е провела 9 открити процедури по ЗОП във връзка с дейностите за поддръжката с общо 52 обособени позиции за ремонт, доставка на ограничителни системи, доставка на пътни знаци и полагането на маркировка.

През 2018 - 2020 г. са сключени 34 договора всеки за срок от 5 години т. е. действащи до 2023 г. и 2024 г. за 711 милиона лева, но реално са възложени дейности за над 3,3 млрд. лева, каза Караджов.

Поръчките са с надхвърлен обем и с предположението за недействителност на възлаганията. Работна група сформирана от служебния премиер Стефан Янев е излязла с предложението договорите да бъдат прекратени предсрочно и да се проведат нови процедури. През октомври 2021 г. АПИ обявява новите процедури, които са обжалвани и са прекратени от АПИ.

През октомври- декември 2021 г. в изпълнение на предложенията на работната група са подписани 39 споразумение за частично прекратяване на действащите договори като се запазват само 2 елемента - зимно поддържане и ремонти при аварийни ситуации.

33 са договорите за текущ ремонт и 6 за доставка на съоръжения са частично прекрати и крайният срок по тях е 29 април, а за останалите е 30 юни.

Съгласно споразумението след 13 декември 2021 г. до днес са възлагани само дейности по зимно поддържане и ремонти при аварийни ситуации, както е подписано в споразуменията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 2 години

По времето на Борисов при целият свят имаше развитие, но "благодарение" на него то беше с изключително забавени темпове - развитие в застой. Ако той още беше на власт сигурно щеше да е като сегашните. Да се радва, че не е, ние също.

13

Анонимен

преди 2 години

Ето това е поредната мизерия оставена от ГЕРБ. Сключва се договор за едни пари. Впоследствие тихомълком се изплащат няколкократно повече. Даже има и фирми, които са получили парите по ин хаус, но сега искат още. Нали това беше уж идеята на ин хауса. А да не говорим за качеството, цената и времето на строежа на пътищата. И както се вижда по ТВ, навсякъде, където показват лошите пътища, са така от години. Защо Асфалт Паша не ги е оправил?

12

Финансист

преди 2 години

За пътищата и магистралите питайте бившия лидер на Герб Бойко Борисов. Той ги строеше със свои собствени пари, както и с т ези на другаря му от БКП-то Тодор Живков !

fallback