Локомотивът събра на гарата в Септември много хора от различни краища на страната.
Сред пътниците на атракционното пътуване е и Павел. Той е проектант на железопътни линии. Не за първи път пътува с Родопската теснолинейка, но за първи път с парен локомотив.
"Всеки трябва да го види, защото гледките са невероятни. Влакчето се движи много бавно, близо да пътя минава", каза той пред Bulgaria ON AIR. Управлението на произведения през 1949 година парен локомотив също е предизвикателство, но за машиниста Алберт Иванов.
"От Септември до Велинград, отиване и връщане, изгаря 3 тона въглища и около 20 кубика вода", посочи машинистът Алберт Иванов.
Теглен от парният локомотив влакчето се движи със скорост от 30 до 45 км. в час. От БДЖ организират атракционни пътувания и през трите почивни дни. Влакът заминава от гара Септември в 10.55 ч. и ще отпътува обратно в 16.10 ч.
Вижте повече в репортажа на кореспондентите на Bulgaria ON AIR.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
12
ПроСоТо
преди 2 годинипарния локомотив е едно от гениалните човешки изобретения от зората на "техническия прогрес"..За мен той е като живо същество-има душа..Мога да го гледам с часове..Що се отнася до теснолинейния железен път,то много пъти сме пътували по него като безгрижни младежи..Наистина е много живописно..."Опознай Родината за да я обикнеш!"..
11
оф ...
преди 2 годиниЕдно време по линията Червен бр(Е)г-Кнежа-Б(Е)ла Слатина-Букьовци-Сараево-Ор(Е)хово се движеше теснолинейка, но през ноември 2003 г. благодарение на управлението на НДСВ тя бе закрита, както и други жп линии, а през лятото на 2004 г бе демонтирана. Сега тези населени места, там където минаваше теснолинейката са вече забравени и от нашият спасител ИИсус Христа, независимо, че в близост до г. Мизия е ... АЕЦ Козлодуй. Жп линията променя и ценностната система на някои хора ....
10
Мен
преди 2 годиниМного приятно преживяване е да се пътува с нея! Пролет и есен е красиво. Веднъж пътувах и зимата, беше много добре отоплено :) колко гори и цапа въздуха, моето старо Рено едва ли е по-щадящо.