парния локомотив е едно от гениалните човешки изобретения от зората на "техническия прогрес"..За мен той е като живо същество-има душа..Мога да го гледам с часове..Що се отнася до теснолинейния железен път,то много пъти сме пътували по него като безгрижни младежи..Наистина е много живописно..."Опознай Родината за да я обикнеш!"..
Едно време по линията Червен бр(Е)г-Кнежа-Б(Е)ла Слатина-Букьовци-Сараево-Ор(Е)хово се движеше теснолинейка, но през ноември 2003 г. благодарение на управлението на НДСВ тя бе закрита, както и други жп линии, а през лятото на 2004 г бе демонтирана. Сега тези населени места, там където минаваше теснолинейката са вече забравени и от нашият спасител ИИсус Христа, независимо, че в близост до г. Мизия е ... АЕЦ Козлодуй. Жп линията променя и ценностната система на някои хора ....
Много приятно преживяване е да се пътува с нея! Пролет и есен е красиво. Веднъж пътувах и зимата, беше много добре отоплено :) колко гори и цапа въздуха, моето старо Рено едва ли е по-щадящо.
Да не си отварят прозорците на купетата че ще заприличат на Ч.ерен Петър. Спомням си като дете през 60-те години пътувах с родителите си по маршрута София Видин. Стоях на прозореца стъпил на масичката и гледах навън. Когато слезнах от масичката майка извади едно шише вода и ми изми лицето че бях заприличал на въглищар
Това е най-красивият маршрут по който съм пътуал. Траябва да се внимава да не се надвесваш много през прозореца, че клоните са близо.
А Иван Костов искаше да закрие теснолинейката, защото не била печеливша... Нека гори вечно в Ада!
Браво на хората-работещи по теснолинейката.За малко престъпния гении на чукундурте щеше да я затрие, а вижте Сърбия, Гърция, Швейцария...!
Пътуване в миналото с Родопската теснолинейка