Кадър: БНТ
fallback

Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и да е криела много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов пред БНТ.

Според него докладът за катастрофата с военния изтребител МиГ-29 е обективен и ясен.

Oще по темата

"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.

Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море.

Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.

"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.

По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.

"Това, което виждаме в доклада, според мен е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.

Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъшно изпълняване на задачата.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 2 години

Все преследването на целта изтъкват как причина за дезориентираност на пилота по време на стрелба,като на художествени филми за ВСВ,за ПСВ по документални филми,но общо показват преследване на вражески самолети от изтребители щурмоваци пилотите на които при спуск за нападение лепнати в свредели за избягване на преследващи ги врагове стрелят въртейки се по оста на траекторията литейки и др.сложни въртеливи фигури приложими без хоризонт на равновесие за стрелба с преследване на самолети,а не багаж

17

Анонимен

преди 2 години

Летиш след предишно нощно дежурство над 550 километра после следиш светещ скъсан парашут което е мишена"и евентуално трябва после да се прибереш още 550км трябва да си свръх човек, гордеем се с такива българи патриоти

16

Сатир

преди 2 години

Самолета на дребни парчета, от трупа установили биологичен материал, липсват последните 13 секунди от записа. Що ли ми прилича прикрит приятелски огън?

fallback