Снимка: БГНЕС
fallback

"Според нашите изчисления, ако хипотетично извадим винетките за леки коли от Националното тол управление и то продава само тол такси, приходите няма да са достатъчни дори за заплати, да не говорим за строителство на нови пътища – то просто няма да може да се издържа с приходите от този обхват и цени“.

Това каза пред Нова тв зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов. Той  информира, че има спад на приходите от винетки и тол такси.

"От началото на годината постъпленията са в размер на 205 млн. лв. За да стигнем приходите от 2019 г., които са били в размер на 392 млн. лв., до края на настоящата година трябва да съберем над 185 млн. лв.“, посочи той. Спад на приходите с над половин милион лева е отчетен и през миналата година, независимо, че това е първата година, в която товарните коли заплащат тол такса.

Според заместник-министъра Националното тол управление има лош мениджмънт и сериозни пропуски. За пример посочи, че едва преди седмица служебното правителство е входирало правилник за дейността на службата.

Фрапиращо е, че няма звено, което да контролира изпълнението на всички договори. Той напомни, че освен за изграждането на тол системата за 180 млн. лв., са сключени и още 27 договора за 46 млн. лв. с фирми за най-различни дейности.

Зам.-министър Христов опроверга твърдението на бившия ръководител на Националното тол управление проф. Олег Асенов, че наличието на частни фирми посредници, които да събират таксите, е европейска директива. „В директивата няма записано изискване за частни фирми посредници, там е задължително да имаме структура, която да приеме плащането и това може да е Агенция „Пътна инфраструктура“, категоричен бе зам.-министър Христов.

Той напомни, че за последните 2 години двете фирми посредници, които в момента събират таксите от името на АПИ, са получили чиста комисионна от 57 млн. лв. Според заместник-регионалния министър е скандално, че двете фирми са избрани без обществена поръчка. „Проф. Асенов твърди, че двата национални доставчика продават винетки и тол такси в 9000 обекта, но това не са пунктове, които са изградили със собствен персонал, а частни обекти като бензиностанции и др.“, посочи още  Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

...

преди 2 години

До Анонимен Аз лично, а повярвай ми пътувам много памдемия 2021г не виждам. Я виж само по пътя за морето какво е. Там сто процента има игра, в която тежкотоварните да не плащат. Няма как иначе.

27

до 11

преди 2 години

До АнонименИзобщо не е вярно, че имаме няколкостотин км. тол-път. Почти всички пътища са с винетка!

26

Ванката

преди 2 години

Над 300млн. е само издръжката на толаджиите - абсолютно грешни пари, видя се, че и за техните заплати не стигат даже, пък кво остава ремонти да чакаме. А тези тол-такси спокойно можеха да се вмъкнат в ценат на горивото, както акциза - хем щеше да е справедливо за да плаща, който полва пътищата, хем нямаше да иму нужда от камери, екипи, ***, автомати за продажби...

fallback