Снимка: БГНЕС

Нямаме интерес да спираме строителството на АМ "Хемус" и досега не съм издала нито един документ за спиране. Това заяви категорично регионалният министър Виолета Комитова.

Още по темата
Тя обаче подчерта, че от девет участъка, на които тя е разделена, се строи само в първите три. 

4,5 и 6 имат изготвени ПУП, които са влезли в сила през февруари, и трябва да извървят пътя на отчуждителните процедури и други, докато се стигне до разрешение за строеж, те са с обща дължина 86 км.

Следващите три участъка нямат нищо направено, каза Комитова. Те са 89 км.

1.9 млрд. средства са осигурени от държавния бюджет за първите 6 участъка, а за следващите три 1.8 млрд. лева.

От думите на Комитова стана ясно още, че са платени напред 71% от парите, 9 км път сме въвели в експлоатация, тоест 4%.

Магистрала "Хемус" се строи само в три участъка, Фирмите които работят там, не са спирали да строят, защото са получили много повече средства, отколкото са им необходими, подчерта Комитова.

Тя подчерта, че магистралата не само че е важна и значима, но трябва да бъде построена, защото "незавършеното строителство е най-скъпото".

Кой може да спре строежа? Фирмите, които работят там, ако преценят, могат. Над тях стои "Автомагистрали", днес вече имаме друг ръководител, това е другият човек, който може да го спре, защото тези договори са между досегашния директор Беличев и фирмите, каза Комитова.

Министърът каза, че самото строителство по принцип се случва много по-бързо от събирането на документите заради тежката институционална и нормативна среда. За един жилищен блок в София например били необходими 5 г. за документацията и 1 г. за строителството.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase