Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

България регистрира спад от 30% на годишна база в износа на вино през 2020 г. До една година обаче се очаква възстановяване на пазарите. Сега е моментът да открием нови пазари. Това заяви Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино, в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова.

Нифору посочи, че страната ни се представя силно на пазара в Корея например, където е на 35-о място като вносител сред представители от цял свят. “До няколко години нещата ще са доста по-различни там, ще имаме много по-голямо присъствие”, прогнозира тя.

Експертът даде и друг пример - с Япония, където страната ни е на 12-о място като вносител и изпревара дори Гърция и Грузия.

Нифору коментира данните на базираната в Париж Международна организация на лозята и виното, според които общото потребление на вино е спаднало с 3% до около 234 милиона хектолитра през 2020 г. или приблизително 6,2 милиарда галона.

По думите на госта това се дължи основно на затварянето на ресторантите заради пандемията, където обикновено се генерират между 35 и 40% от обема на консумираното вино, а като стойност делът достига 60%.

"Затварянето на заведенията се отрази на средния към високия сегмент, но има ръст в консумацията на вина от по-нисък клас... Това е нормално, в период на криза обикновено е така. Консумацията няма да спре, но видът се преразпределя”, каза още тя пред Bloomberg TV Bulgaria.

Експертът отбеляза, че България следва глобалните тенденции. "Много от заведенията няма да обновят винените си листи през пролетта, няма да има място за нови играчи и нови вина. Хората ще заложат на партньорите, които са си изградили в момента. Може през септември, когато отново се обновяват винените листи, да има промяна”, предположи гостът.

Друга тема, на която Нифору се спря, е нереализираната продукция у нас и разкриването на защитна държавна мярка. Според нея “трябва да се заложи на развитието и малко по-агресивна политика за разкриване на нови пазари. Това винаги е по-полезно от защитния механизъм”.

Нифору изтъкна Чили като добър пример за взаимодействие между държавата и производителите на вино.

Повече по темата вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

Един от Германия

преди 3 години

Бил съм 3 мессеца в командировка в Южна Кореа. Ходили сме на вечери в ресторант с клиентите и знам, че корейците от една бира или една чаша вино се напиват. Така са генетично предразположени. Когато бяхме на ресторант само ние, командированите от фирмата - аз, един французин, един швейцарец и един германец- поръчахме си бутика уиски, целия персонал на ресторана се изреди да ни погледне и само се кикокиха. Още по-учудени бяха, че напуснахме трезви ресторанта след 2 часа.

3

русенец

преди 3 години

От две чаши "червено вино " родно производство ми е падало кръвното така, все едно съм изпил бутилка водка. Ако ще пласирате *** в чужбина да знаете, че няма да ви бъде.

2

Xaxi

преди 3 години

Кво вино кви ракии... В България грозде не трябва за да се прави вино - това ми каза един известен енолог преди време.. жалка картинка , долнопробно качество ... Каквато държавата такова ни и виното... Блъскат етанол и есенции името вино...

fallback