Снимка: Правителствена пресслужба
fallback

През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница" на АМ "Струма" и в целия участък от Благоевград до Симитли.

Това обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът се увери лично в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север.

Oще по темата
"От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра. Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания.

"Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни - нека хората да си правят своя извод", каза още Борисов.

"Приказващи в България - колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, заяви премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли, съобщиха от правителствената пресслужба.
 
Тунел "Железница" на АМ "Струма" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунела вече са изпълнени.

Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена  - осъществена е така наречената "сбойка" на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа.

Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

363

Анонимен

преди 3 години

Какво значение има този тунел в момента след като не направиха пътен възел за Банско, Гоце Делчев и Кулата, Сандански. Там стават най голями те тапи но пак всичко трябва да е трудно и бавно за да оценим можеби какво са направили

362

Emigrant

преди 3 години

Мислех да си карам старините в БГ,но като гледам колко платени и безплатни откачалки са се строили да оплюват премиерът на БГ,който построи две Българии за 10 години,а те го оплюват и осират,просто нямам думи за тая колективна бесовщина!Смес от комунизъм,русо филия,антибългаризъм.закани и бяс?!Ми като ви е толкова зле с Борисов и като сте такива недооценени таланти,хайде при мен,тук на зпад?!Дават големи заплати!!Всичко е шест,магистралите не са напукани,народа кара само мерцедеси?!Кво чакате?!

361

Emigrant

преди 3 години

Чакалите дето са се събрали да вият под прозорците на Борисов,да бяха излаяли поне по един път през безвремието на техния любимец,бай Тошо Правешки и да им беше направил той пенсиите по 1000 лв. още тогава,да беше им направил всички магистрали ,а не само Хемус до Правец?!*** за 45 години ос раха и раз сипаха България,но крадците бяха доволни,че могат да крадът и да живеят за сметка на останалите!Сега Бойко ги отряза да не крадът ДДС и побесняха!Отричат и плюят по доброто сторено от ГЕРБ!

fallback