Снимка: БГНЕС

Институтът за пътна безопасност изготви карта на най-опасните пътища в страната, които са най-рисковите отсечки за катастрофи със загинали.

В Северозападна България има най-висока опасност от пътнотранспортни произшествия, отбеляза Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност. Той обясни, че оценката на риска е направена по швейцарски стандарт.

Още по темата
"Информацията, която сме взели, е от гаранционния фонд на Асоциацията на българските застрахователи, тъй като се оказа, че данните, с които разполагат държавните институции, не са коректни. МВР води 90 точки в цялата страна за опасни, а в същото време на 3 януари гръцкият премиер представи тяхната оценка на риска със 7000 опасни места. Швейцария имат 4000. Излиза, че България има най-безопасната инфраструктура, което е невярно и нелепо", обясни Милчев пред bTV.

Той уточни, че правилната оценка на риска ще ни даде възможност да харчим правилно и ефективно парите на държавата за пътища.

"В Северозападна България има най-висок риск да катастрофираме, там пътищата са най-лоши. Източната част е със среден риск и най-безопасно е в южната част на България", отбеляза Богдан Милчев.

Най-лошите пътища – на Северозапад, най-опасни – в Софийска област

Според данните на Института за пътна безопасност вероятността да загинеш от ПТП в някоя от областите е различна от тази да попаднеш в  леко ПТП. От специална карта се вижда, че в Софийска област е най-вероятно да загинеш от ПТП. Веднага до нея се нареждат Ловеч, Русе, Варна и Пловдив. Следват областите Монтана, Стара Загора и Враца.

Най малка вероятност от смърт при ПТП има в градовете Перник, Търговище, Ямбол, Шумен и Габрово.

След като се идентифицира риска в отделните области на България, е необходимо да се установят и така наречените черни точки (места, на които стават най-често ПТП с ранени и загинали). Идентифицирането на дефицити в транспортната ни система ще ни даде възможност да ги отстраняваме преди настъпването на тежки ПТП, посочиха от Института.

"Средата, в която се извършва транспортът в България, е нестабилна. Тя се характеризира с това, че имаме дефицитите в законодателството, дефицити на ресурси и недостатъчен контрол", обясни Богдан Милчев.

Той отбеляза, че над 100 са локациите, които са опасни в София.  

Изваждането на АПИ от МРРБ и превръщането му в държавна агенция, пряко подчинена на Министерския съвет, ще приоритизира изграждането на безопасна инфраструктура и ще направи по-прозрачно харченето на пари при ремонт/изграждане на пътища, смятат още от Института за пътна безопасност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase