Снимка: БГНЕС
fallback

Прокуратурата внесе обвинителния акт за катастрофата с автобус край Своге, при която загинаха 20 души. Има шестива обвинени за тежкия инцидент. Над 100 свидетели са разпитани по делото, а материалите са събрани в 277 тома.

Oще по темата

Като обвиняеми са привлечени шофьорът Григор Григоров, ръководителят на проекта, техническият ръководител, началникът на Асфалтовата база, инженерът, осъществил строителния надзор и директор от АПИ.

Христо Ботев е адвокат на обвинения шофьор. В ефира на bTV той коментира, че има факти, които не могат да бъдат скрити.
 
"Много работа има по това дело и до достигане на обективната истина. То няма да приключи скоро", обясни Ботев.
 
"Още юни месец 2017 г. комисия от общината констатират, че асфалтът на този участък е изключително компрометиран. Издадени са предписания за незабавна подмяна на настилката. Нищо не е свършено. Два месеца по-късно отново същите хора отправят призив към институциите, казвайки, че само за тази година, на този участък, има четири катастрофи с един загинал и шест ранени. Докато се стигне до август 2018 г. и става този инцидент. Това какво говори - че години наред там е имало проблеми и никой не е направил нищо по въпроса", каза още адвокатът.
 
Той е на мнение, че причината за инцидента е комбинация от много фактори - асфалт, скорост, време, качество на мантинелата, както и движението на автомобилите, идващи насреща.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 3 години

До 7но може да е направен от по-износонеустойчива фракция на едрия и дребния минерален материал. Вместо да са от гранит/диабаз/базалт/андезит да са от варовик. Защото така.В комбинация с използваните добавките + активаторите (стр.химия) и битума да направи повърхността на горния износващ пласт по-гладка за време по-малко от предвиденото. А в крайна сметка това значи по-нисък коефициент на *** и сцепление между гумите на автомобилите и повърхността на асфалта и по-дълъг спирачен път...

7

Анонимен

преди 3 години

Асфалтът не може да бъде компрометиран. По тая логика и въздухът може да е компрометиран, и производителят на подметките на обувките може да е виновен, защото много ти натежава крака на газта. Шофьорът затова е шофьор, да се съобразява с условията и да шофира безопасно. Експертизата показа, че пътят е бил влажен, а той е нарушил ограничението на скоростта дори за сух път. При това преди завоя има табела с предупреждение именно за това, което се е случило.

6

Анонимен

преди 3 години

Бог да прости загиналите.

fallback