fallback

Спират 1/3 от автобусните линии след промяна на Наредба за транспортните схеми. Ще се пътува до съседна област директно, само ако началната точка е град с население от 30 000 души.

Автобусите от София за Пловдив всеки ден са най-малко 17. Някои от тях спират на по 12-13 места преди да пристигнат до крайната си точка. От бранша смятат, че това е нелояна конкуренция, защото преминаващите през Пловдив качват пътниците преди директните линии.  

"Струпване на много автобуси на Централна автогара. В един час, в една посока тръгват по няколко автобуса, което е безсмислено вредно и пагубно, както за превозвачите, така и за пътниците, защото се понижава качеството на услугата", каза Петър Захариев от Сдружението "Автобусните превозвачи в България".

Предложението е с промени в Наредба за транспортните схеми да се прекрати дублирането на много линии до една и съща дестинация. "Наредбата има нужда от актуализация и от синхронизиране със съответните закони", посочи Магдалена Милтенова от Конфедерацията на превозвачите.

Веднага в социалните мрежи потребителите се притесниха, че например, за да стигнат от Дупница до Благоевград, ще трябва да минават през Кюстендил. Вносителите успокояват - това няма да се случи.  

Невъзможна по новите правила оказва се обаче например линия Димитровград-Хасково-Пловдив-Пазарджик-София. Притесненията, че жителите на по-малките населени места ще пътуват все по-трудно остават.  

От началото на пандемията част от линиите до Русе са спрени и вече се усеща липсата им.   

"Много фирми, които наемат работници от селата, вече имат специализират транспорт и няма пътникопоток. Лично аз съм предложил да ги намалят или да ги слеят по-точно някои линии", заяви ръководителят на транспортна фирма Азми Азмиев.

Според експерти има пропуски и в новите текстове на наредбата.

"Лесно се доказва, разбира се, измислена транспортна необходимост и се пускат автобусите", допълни Захариев.

Ако промените станат факт, според превозвачите драстично ще се намали времето за пътуване, ще се увеличи безопасността и комфортът.

Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев и телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Програмист

преди 3 години

Чудесно, по-малко автобуси - по-малко мърди ще ми се мотаят из гумите по магистралите. А и по-малко провинциалисти ще идват в софия :) Ограничението на достъпа и пътуванията е добра първа стъпка. Хайде сега почвайте с минусите.

10

Анонимен

преди 3 години

Палачинката се обръща, съсипаха БДЖ и дълго време разни фирми близки до едикойси си трупаха пачки, а даже и не плащаха на шофьорите си. Сега няма нито шофьори, нито пътници.

9

Анонимен

преди 3 години

Споделеното пътуване е много опасно.Не знаеш на какъв шофьор ще попаднеш и дали ще останеш жив.------ Автобусните компании са убили десетки пъти повече хора, отколкото споделеното пътуване.

fallback