"Продължителната употреба на електронни устройства води до големи промени - първоначално в раздразнение, в разсеяност, промени в съня“, каза пред БНР проф. Божидар Димитров, специалист по психофизиология, бивш директор на Института по психология на БАН и основател на Българското дружество по медицина на съня.
Той призова преподавателите да отделят повече време за разговор и беседа с учениците и студентите.
„Преподавателите да говорят и беседват, а не да показват таблици и диапозитиви“, посъветва проф. Димитров.
Съществуват толкова много учебници, писани на хартия, че не е необходимо да се преповтарят и през електроника, подчерта проф. Димитров .
"Чисто физиологично екранът излъчва вълни, които пречат за образуването на мелатонина, който е основен фактор при заспиването. Често пъти прекарват много време в леглото, без реално да спят и стават чести събуждания. Това води до сутрешна разсеяност, нервност. Става едно пристрастяване, което на световно ниво е доказано, че е съвместимо с алкохолното и наркотичното“, коментира той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 3 годиниДиапозитиви... Боже, боже, колко мъка. Как може да говориш за диапозитиви през 21 век... Поредната неадекватна статия, цитираща световно неизвестен "учЕн" от гилдията на БАН, където всеки е дете или протеже на социалистически връзкари.
11
Дзъ
преди 3 годиниНаправо побЕсневам като почне да ми цъкат нотификации, абдейти, съобщения и т.н. Понякога ми идва да измятам през терасата и телефони и таблети и лаптопи
10
Човек от народа
преди 3 годиниВсяко пристрастяване е съвместимо с алкохолното и наркотичното пристрастяване.Кой според вас е виновен, че децата ни са функционално неграмотни...Неграмотни хора откриваме в парламента, сред журналисти и учители. ,, Благодарение,, на пандемията и дистанционното обучение разбрах, че образованието на децата ни е в ръцете на хора, които в по-голямата си част, не заслужават да бъдат наречени Учители.