Данните на НСИ за инфлацията сочат, че през юли ресторанти, бистра, механи, както и хотелите са вдигнали цените. Повишението е с 2% спрямо юни и с почти 5 на сто спрямо декември 2019 г. Юли е месецът, в който влезе в сила намалената ставка на ДДС за храната в заведенията. Какви са проблемите на потребителите във времена на социална и икономическа криза?

"Особено по морето се забелязва, че цените не се повлияха надолу, както се очакваше от кризата. Очакваше се да има по-малко туристи и съответно по-малко търсене и те да се опитат да стимулират хората с по-ниски цени", коментира председателят на Aсоциация "Активни потребители" Богомил Николов в студиото на "Денят ON AIR".

Според него заведенията биха се радвали на нови бъдещи кризи, след като по време на пандемията влезе в сила намалената ставка на ДДС. Той добави, че най-ощетени остават потребителите.

"Ако последният по веригата не усети нищо от едно намаление на такъв данък, то той не е имал смисъл", заяви Николов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той е на мнение, че потребителите не бива да разчитат на контрола, а трябва да взимат отношение в подобни актове, както и че секторът на услугите не бива да подценява преценката на потребителите.

"Хората от бранша трябва да третират това лято като избори, защото туристите, които ще отидат на българското Черноморие, ще си актуализират представите и резултат ще видим през следващата година", каза още Николов.

"Хората се научиха да пазаруват по-рядко, но в по-големи количества и това ще се превърне в навик за много потребители", отчете още председателят на асоциацията.

Според Николов ще има ръст при онллайн търговията през периода на пандемията, въпреки недоверието на потребителите към покупки от Интернет.

Богомил Николов припомни, че пазаруването в онлайн пространството крие своите рискове, сред които ненужното искане на лични данни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase