Снимка: Министерство на туризма
fallback

Като туристическа дестинация България трябва да преориентира своята рекламна стратегия и кампания в социалните мрежи, както и в телевизиите на балканските страни. Ключово за развитието на предстоящия зимен сезон е активното и целенасочено присъствие на страната в различни онлайн канали.

Това поискаха от вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова представители на зимните курорти. В работната среща, проведена в Боровец, участие взеха ръководствата на туристическите комплекси в Банско, Пампорово и Боровец и от София, както и представители на местната власт и бизнеса от община Самоков, съобщават от Министерството на туризма.

Oще по темата
Бизнесът настоява още фокусът да бъде поставен и върху факта, че се спазват всички мерки на безопасност. Ски спортовете са едни от най-сигурните и здравословните занимания, единственото струпване на хора е възможно само на лифтове, но и там се взимат мерки за спазване на дистанцията, увериха участниците в дискусията.

Подобна среща с представителите на всички основни зимни курорти се организира за пръв път от години и бизнесът благодари на министър Николова за желанието й да работи близко с тях в търсене на решения за сезона.

Вицепремиерът припомни всички мерки, които правителството инициира, за да подпомогне сектора, който е най-засегнат от разпространението на COVID-19 и все още не може да възвърне дейността си отпреди кризата.

Много добра е инициативата да се събере браншът преди началото на зимния сезон, за да се обсъди актуалната ситуация в сектора, коментира кметът на Самоков Владимир Георгиев. Според него трябва да се разработи рекламна кампания, насочена и към българските туристи. От думите на кмета стана ясно още, че е необходимо  да се помисли за стимулиране на конферентния и конгресния туризъм.

Представителите на бизнеса посочиха, че важно да се работи в партньорство за подготовката на предстоящия зимен сезон. Те подчертаха, че за отрасъла е от голямо значение да се запази мярката 80:20 до края на сезона и подкрепиха факта, че вицепремиерът е предложил тя да действа до май 2021 година. В помощ на работата им би била възможността детските ваканции на всички балкански държави да се синхронизират.

От сектора откроиха необходимостта от подобряване на пътната инфраструктура и връзката с летищата, както и идеята да се обмисли начин за стимулиране на пътуванията с автобус на принципа на субсидиите за чартърните полети. Друг въпрос, който беше поставен, е влизането в сила на Наредба Н-18, като вицепремиер Николова поясни, че според информацията на Министерство на финансите към момента нейното прилагане се отлага.

Министърът съобщи данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) за Боровец, които показват, че от началото на годината до 15  август в курорта са пренощували над 86 хил. туристи. За периода 1 януари – 15 август най-много са били българските посетители - над 36 хил., британските гости са били над 22 хил., от Република Северна Македония - повече 7 хил.,  румънските - над 3 хил., а израелските - над 2800.

Важно е отсега да започне и подготовката на сезон 2021, защото прогнозите са, че следващите две години отрасълът ще продължи да се възстановява плавно, но все още няма да е достигнал нивата отпреди кризата, заяви министър Николова.

Тя посочи, че се надява на конструктивен диалог и ползотворно партньорство, за да може да се очертаят конкретни стъпки и инициативи, с които да има по-добри резултати в туризма.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Анонимен

преди 3 години

Искаха в България да печелят пари от наркотици,проституция и алкохол сега видяха зор и с реклама ще обясняваме на света ,че сме примерни и стриктни.Няма как да си сменяш бизнесплана ей така да го бяха мислили предварително.

27

Анонимен

преди 3 години

Каква реклама - то това което показаха по немските и въобще по международните телевизии от Слънчев бряг си беше най-голямата анти реклама, която може да съществува в условията на пандемия. Хората на заснетото ли ще вярват или на обещания, че всичко ще е наред(обещания само за пред властите най-често). Не виждам да искат да се вземат мерки и да намалеят заболелите, което автоматично ще им отвори разни пазари, а искат реклама Спасението на давещият се е дело на самия давещ се! Помогнете си сами...

26

Да , бе..ха,ха,хааа

преди 3 години

КОЙ ВЕЧЕ ВЕРВА НА РЕКЛАМИТЕ ....ХА,ХА,ХААААААААААА/...особенно па българските.../Да си я направят ,бе......ИЛИ ДА СИ ПЛАТЯТ ЗА ИЗГОТВЯНЕТО Й!/...пак ли Държавата с нашите пари да ги рекламира..?/

fallback