fallback

Нова система по граничните пунктове проверява за неплатени глоби към "Пътна полиция". При установяване на задължения водачът трябва да заплати на място глобата, иначе не може да премине границата.

Стига се и до отнемане на шофьорската книжка. Целта е превенция на жертвите по пътищата.

Oще по темата
Председателят на Българското обединение на шофьорите - Христо Радков, заяви пред "Денят ON AIR", че размерът на глобите за нарушения по пътищата не е нисък, а напротив - той е висок.

"Паричната санкция е много тежка спрямо санкциите в ЕС. Имаме и санкция за отнемане на книжка, както и сваляне на номера на границата - това никъде го няма", посочи Радков.

Българското обединение на шофьорите ще отнесе до адвокати въпроса за това правомерно ли е отнемането на книжки по границата за неплатени глоби. "Санкцията, която дължим, е за административно нарушение. Ние сме придобили свидетелството за управление на МПС на изпит", отбеляза той пред Bulgaria ON AIR.

Според Радков санкцията от 300 лв. за преминаване на червен светофар не е толкова малка, но и преминаването на червено не е основна причина за жертвите по пътищата.

"Не изглежда много ниска санкцията. Според статистката на МВР, след на преминаване на червен светофар няма толкова загинали. В нашия закон не е забранено преминаване на червено. В момента всеки средностатистически юрист може да ви измъкне от подобно наказание. Минаването на червено е глупаво, но вследствие на него няма толкова произшествия", обясни той.

Христо Радков заяви, че последните промени в Закона за пътищата няма да намалят жертвите на катастрофи, а ще отворят вратички за корупция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

38

дедовия

преди 3 години

Държавата е в правото си да събира глобите. Да не сте ги правили.

37

Анонимен

преди 3 години

Глобата има срок за плащане ДО ДВЕ ГОДИНИ. Закона ти дава отсрочка 2 години, митничарите не.

36

Партия на водачите

преди 3 години

Време е да спрем корупцията в КАТ. Тя е на нависоко ниво. Има фирми приближени на властта с много МПС работещи по държавни поръчки. Със сигурност техните водачи не носят лична отговорност за нарушенията, а нанасят най-голяма вреда на пътя и не спазват правила.

fallback