Снимка: Pixabay
fallback
Възможно е връщането на парите на туристите за провалени екскурзии заради пандемията може да се забави, предупреждават от туристическия бранш.
 
Туроператорите в момента могат да предложат три варианта за компенсиране, ако почивката ни се е провалила - ваучер за бъдещо пътуване, друга дестинация или да ни върнат парите в брой. Това обаче принуждава хората да чакат с месеци парите им да бъдат възстановени. 
 
Димитър Дешев е един от потърпевшите, чиято планувана екскурзия през май до Санкт Петербург и Москва не се осъществява.
 
"Първо бяха анулирани полетите, след което руското посолство преустанови и издаването на визи. За този период пътуването беше невъзможно", разказа той.
 
Димитър самостоятелно организира екскурзията, но самолетните билети купува през туристическа агенция. Все още обаче от там не дават ясен отговор как ще бъде компенсиран, тъй като самите те чакат становище и на авиопревозвача.
 
"Не е ясно дали ще ми бъде възстановена пълната сума или ще ми дадат ваучери в срок на една година. Авиокомпанията не е дала своя отговор, а от агенцията ме информират, че тази процедура може би ще трае доста дълго. Но не уточняват срок", разказа мъжът.
 
Димитър настоява да получи парите си обратно. "Съзнавам, че това ще бъде удар по авиокомпанията. Но тези ваучери не ми дават сигурност, защото все още не е ясно за какъв срок ще бъдат и от кога ще започне да тече срокът, а и плановете до тогава ще се променят многократно", смята той.
 
Доста по-бързо Димитър успява да възстанови парите за другите направени разходи.
 
"Нощувките бяха запазени през платформи за резервиране, но от там ни възстановиха сумите", сподели той. Изненадващо бързо получава обратно дори парите, които дал за балет в Болшой театър. 
 
Димитър с нетърпение очаква границите да бъдат отворени. "По наша оценка сумата, която трябва да се възстанови, възлиза на 250 милиона лева", заяви Димитрина Горанова от Асоциация на българските туроператори.
 
"Ако се избере опцията за връщане на парите, това ще се случи до 12 месеца от приключването му. Нашият съвет е потребителите внимателно да обмислят решението си. По-лесният вариант е да получат ваучер.", коментира Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Ама, разбира се!

преди 3 години

Както казва бай ***, имал си бол пари, платил си.

12

Анонимен

преди 3 години

И на мен има да ми връща пари една турагенция . Позовах се и на чл. 89 от Закона за туризма,но щели да ги върнат до 12 месеца. Най-гадното е ,че агенцията - Бохемия, даже удължава срока до 2022 г. Аз категорично си исках парите,но...Не знам защо си мисля,че сега просто извиват на хората ръцете и те от немай-къде ще идат по екскурзии., ...Но други..едва ли ще се запишат.Та нещо не им я виждам печалбата,че да ни платят..Но,едно е ясно-вече с агенции -не!! Кой ти гледа да са лоялни към клиентите ?

11

Балъков

преди 3 години

До аз-ътАз давам пари предварително само на български адвокат. Защото знам, че той няма да ме излъже и честно ще се бори за моята кауза с всички достъпни и позволени от закона средства. Познавам и българи адвокати, които ще свършат работата, преди да са получили и стотинка. За мен те са еталон на почтеност, или, както му американците, integrity. Имам и съответния тест за идентифициране на такива адвокати.

fallback