Снимка: Bulgaria ON AIR

По време на пандемията и социалната изолация сме пазарували повече храна и по-малко алкохол и основно по списък. Станаха ли българите по-прагматични при покупките?

Категорично можем да кажем, че презапасяването приключи. Големите вериги отчетоха сериозни спадове след първите няколко седмици. Имаше надценяване на това как българинът ще реагира на стресовата ситуация. Виждаме спад от 23% в покупката на алкохол, заведенията не функционираха. Не компенсирахме с по-голяма консумация на алкохол вкъщи.

Това коментира пред Bulgaria ON AIR Мария Славова, която е изпълнителен директор All Channels Communication Group - маркетинговата агенция, направила въпросното изследване.

Наблюдаваме общ спад с 15% при цигарените продукти. Най-голям спад виждаме при най-възрастните - намалили са покупката на цигари с 28 пункта. Специфичното е, че именно възрастното поколение е това, което е започнало да купува повече книги онлайн - с 12% повече; с 10% повече продукти за лична хигиена и с 9% повече електроуреди, стана ясно още от думите на Славова в "България сутрин".

Тя е на мнение, че в тази ситуация няма печеливши, но компаниите с добре развита онлайн търговия са усетили спадовете по-слабо. Над 41% са пазарували онлайн нови категории продукти след започване на извънредното положение, а 17% от хората са пазарували онлайн за първи път. 15% от тях се очаква да запазят това си поведение.

Най-много сме пазарували готова храна за вкъщи, книги, козметика, обувки и дрехи, лекарства, отбеляза Славова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase