Изцяло нов Закон за движение по пътищата предлагат три министерства - вътрешното, транспортното и регионалното развитие, подкрепени от Държавната агенция по Безопасност на движението по пътищата.
Според тях това е по-добрият вариант вместо разделянето на сегашния на три закона, пише "24часа".
Новият закон ще залага на подхода "Безопасна система", който е възприет от Европейския съюз. При този подход се допуска човешката грешка и заради това трябва да има съвкупност от мерки за предотвратяване на смъртни случаи.
Част от това са по-добра конструкция на превозните средства, подобрената пътна инфраструктура и по-ниските разрешени скорости за движение. Тези фактори можело да намалят катастрофите.
Друга мярка е разширяване на обхвата на налаганите санкции с фиш - при неговото издаване ще се определят нарушението и размерът на глобата едновременно. Лишаването от книжка и отнемането на контролни точки не трябвало пък да е обвързано с момента на извършването и с мястото на нарушението.
Ще се разработват и системи за контролиране и санкциониране на превишението на средната скорост. Това означава, че ще се засича времето, за което е изминато дадено разстояние от един автомобил, и ще се установява дали той се е движил с по-висока от разрешената скорост.
Това ще е изцяло нова система, тъй като камерите на тола не можели да се използват за засичане на средната скорост на движение.
Предложения какво да бъде включено в новия закон ще се приемат в 14-дневен срок. След това работна група ще изготви конкретните текстове и ще ги предложи за обществено обсъждане.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
18
Анонимен
преди 4 годиниГлупави хора - закони ще правят ,то по цял ден задръстване и катАстрофи , между спрели в задръствания А Глупаците от времето на соца скоростта ще намалявали вместо да направят бели пътища. Тук винаги е както преди
17
Скептик
преди 4 годиниТова за средната скорост може да стане след като махнат произволно поставените ограничения където им скимне. Това "по-добра конструкция" на автомобилите не го разбирам. Всеки производител си конструира автомобилите според изискванията на правилата и според резултатите от тестовете. Само че от икономии се пускат модели без особени тестове. България не е в позицията да поставя изисквания. Нашите може да искат автомобилите да са гумени. И какво от това.
16
Анонимен
преди 4 годининяма друг закон върху който куцо кьораво и сакато-малоумно се е гаврило със хрумналите му идеи.наложете мораториум за срок примерно десет години да не се променя здп.