Кадър: Bulgaria ON AIR
fallback

Пътните инциденти се превръщат в ежедневие в българското общество. Загиналите и ранените са стотици. Причините търсят транспортните експерти Диана Русинова и Настимир Ананиев в студиото на "Денят ON AIR" по Bulgaria ON AIR..

"2019 г. беше много кървава и по-притеснителното е, че в София има 100% ръст на жертвите. Върнали сме се към нивата от 2010 г. Това показва липса на каквато и да е адекватна политика на управлението на риска в транспорта", смята Диана Русинова.

Според Настимир Ананиев вината е взаимна и комплексна.

"Стремглаво се увеличават жертвите. Общината прави много малко. Имаме ли осветени пешеходни пътеки? Пътната маркировка е под всякаква критика. Общината не си върши работата", заяви експертът.

"ЕС в последните си стратегически документи започва да говори за така наречената "безопасна система". Не се акцентира само върху грешката на водача. ЕС допуска, че безопасната система трябва да е един подход, който трябва да е по-толерантен към грешките на хората. Ние трябва да си направим първо инфраструктурата. Това е максимумът, който ще достигнем с глоби и санкции", твърди Русинова.

Ананиев е на мнение, че контролът също е от изключителна важност и един от големите проблеми е използването на мобилните телефони по време на шофиране.

"Превенцията е много важна", отбеляза той.

"Българските водачи са поставени в една абсурдна ситуация и шофират в едни много тежки условия", категорична беше Русинова.

Настимир Ананиев посочи, че по закон 11 институции отговарят за пътната безопасност. Трябва да се направи един комплексен подход към пътната безопасност, според който те да са отговорни по закон, смята той.

"Ние сме стигнали до абсолютния максимум на това, което можем да постигнем. Това говори за едно - изключително несигурна среда. Методът да променим водачите не е като ги сочим с пръсти, трябва да променим средата", твърди Русинова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 4 години

GALKO. S TEZI STARI KOLI I SAMONADEIANI I PIANI CHOFEURI OCHTE PO- ZLE STE STAVA. LUDNALI SA VSICHKI . ISPREVARVAT KATO BESNI BEZ DA MISLIAT ZA FATALNITE POSLEDSTVIA. LOCHOTO E CHE I GENITE SA V TAZI GRUPA? VZEMAT SE ZA SUPER CHOFEURKI.. TOVA E BOLEST ? DA SE POKAGEM PRED DRUGITE ? PO-NEKOGA I DEZA VOZIM I NE NI PUKA. ABE PROSTOTIA. ZA GALOST CHOVEK RAZBIRA AMA KASNO . LOCHOTO E CHE I NEVINNI XORA SI OTIVAT...NAZIATA SE SAMOUBIVA. TREBVA RADARI I VISOKI GLOBI. BEZ PROCHKA NA NIKOI...

20

И понеже

преди 4 години

има много кървави катастрофи - глобите за винетки са по-големи от глобите за каране на червено. Ха ги разбери тези хора - май въобще не им пука за живота на хората.

19

Анонимен

преди 4 години

Отворих статията, за да видя кои ли пък са тия "експерти"? Г-жа Русинова и Настимир Ананиев - и двамата завършили училища за секретарки в чужбина с по-благозвучното наименование "бизнес администрация".Биографиите им са в Гугъл, всеки може да провери.А защо ги титулуват "експерти по пътна безопасност", не е ясно. Ясно е, че са НПО с неясно финансиране.

fallback