Снимка: БГНЕС
fallback

Разчетите, които сме направили за 450 млн. лв. приход за 2020 г. при данните, които превозвачите предоставят, са реалистични. Очакват се месечни приходи от около 40-60 млн. от тежкия трафик. Това посочи пред БНР проф. Олег Асенов – член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.

По думите му 450 млн. лв. са около половината от очакваното за издръжка на пътната инфраструктура, но:

"В контекста на необходимостта от плавен преход, в контекста на това, че тази реформа действително трябва да бъде ефективна и да не е шокова – смятам, че тези резултати, ако бъдат постигнати след първите 3 месеца, ние ще се поздравим с една успешна първа крачка в тази реформа“.

Oще по темата

"Толсистемата е нещо радикално ново. Ние винаги сме настоявали за плавен преход, който да гарантира, че няма да има шок на транспортния пазар“, коментира от своя страна Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. Той припомни, че са водени много разговори, но при последния етап – с цените на системата, регионалното министерство го е направило еднолично. Именно това е накарало бранша да обяви национален протест.

В петък след среща при премиера и приетите параметри, дадени от превозвачите, протестът се отложи с поне 3 месеца.

Според Арабаджиев предложените от тях цени са реалистични. Той отбеляза, че България е и транзитна държава. Освен това е категоричен, че е трябвало да се „даде глътка въздух за българските превозвачи на вътрешния пазар“.

За нас е важен диалогът, от пролетта водим този диалог, посочи проф. Асенов и добави: „Основната ни цел е да постигнем балансиран модел на толсистемата, така че наистина да има смисъл от въвеждането на тази реформа. Превозвачите са наши партньори. В рамките на диалога те поеха ангажимент, че ще направят всичко необходимо от 1 март успешно да стартираме системата. Този диалог и поетите ангажименти ни дават основание да вярваме в успеха на тази реформа“.

От своя страна Йордан Арабаджиев бе категоричен, че превозвачите ще изпълнят своите ангажименти: „Искаме толсистемата да заработи от 1 март, но с цени, които са адекватни за българския пазар и транспорт и да са адекватни към състоянието на пътната мрежа“.

До 1 март (до въвеждането на толсистемата) тежкият трафик се таксува с електронна винетка по старата тарифа, каза Олег Асенов. По думите му за 2019 г. АПИ е събрала 392 млн. лв. от лекия и тежък трафик. Той отбеляза, че целта на реформата е да се създаде справедлив модел на пътно таксуване.

В разчетите на АПИ е заложено средно 15% от приходите от толсистемата да отиват за обслужване на системата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Анонимен

преди 4 години

АПИ чакала прихода от тол системата, ние пък чакаме разхповече разходи от семейният бюджет - защото от ТОЛ-а тръгната и цените нагоре. Т.е тези 450 милиона лева ще ги внесеме пак ние - народа за наша сметка.

40

МддМ

преди 4 години

15 %>>>комисион Карл , 15 ?? Официална. Още толкова " бонус"...отиде кяра!! 1000 коли на тол , 5000 служители..??? Нови , отиде цялата сума. Лани без тол 800 милиона сега?? Може да има 450 ??? Може, ама...

39

Някой

преди 4 години

До АнонименВзагубената Германия тира НИЩО не плаща. Нито лека кола, бус... Не само че дупка несъм видял досега, но и локва даже не съм видял. В цената на всеки литър гориво има по няколко цента за пътищата. Вчера вечерта заредих дизел на цена Е 1,22. И се чудят защо бягаме. Няма да забравя как една обясняваше по телевизията колко хубави ще станат пътищата в БГ след като винетката стане от 67 на 97 лв. Е.... Прекрасни станаха. А къде са парите? Всекий може да се сети.

fallback