Снимка: Reuters, архив
fallback

Листовките за кормуване са пълни с безумици, като дори има въпрос в кой ъгъл се слага винетката, която вече е електронна.

От пет месеца има работна група, която е приела промени, за да може подобни въпроси да отпаднат. МОН обаче спира този процес", заяви Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи пред bTV.

Той призова министърът на образованието да направи така, че промените да се случат възможно най-бързо.

Експертът даде пример със следния въпрос: "Каква е максималната стойност на отношението мощност/тегло за мотоциклети от категория А1?". Даде и друг пример с въпрос за това в кой ъгъл се поставя винетката. Тодоров попита как подобни въпроси имат връзка с безопасността на движението.

"Да не говорим, че винетките вече са електронни, но този въпрос все още е в листовките", допълни той.

Владимир Тодоров коментира и проект на Министерството на транспорта за промяна в реда за провеждане на шофьорските изпити.

"По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31. Само че когато някой рекламира шофьорски курс по 195 лв., няма как тази автошкола да даде тези 31 часа, въпреки че е задължена. Това се удостоверява с подпис на курсиста. Системата на практика бълва убийци на пътя", коментира Владимир Тодоров.

"Системата, която ни бе представена в петък, все още се тества. Идеята е, че когато е в автомобила, курсистът трябва да удостовери, че е в него. Чрез мобилно приложение двата телефона – на курсиста и на инструктора, се засичат по GPS локацията. Физически двата телефона трябва да са един до друг. Прави се селфи в началото и в края на часа. Целият маршрут, по който се е минало, средна скорост, къде се е спирало, изминати километри – всичко това се записва автоматично в профила на курсиста без човешка намеса", обясни още Тодоров.

В няколко автошколи вече се прилага тестовата версия. Предстои още няколко школи да пробват новата система. Родителите на курсиста също ще имат възможността да следят профила му.

Владимир Тодоров уточни, че няма да е необходимо автошколите да отделят допълнително средства за това приложение. По думите му най-вероятно курсистът ще трябва да плати символична сума за това приложение.

"Трябва да се вземат мерки изпитът да стане изключително обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Ако се затегне обучението и ако на изпита няма никаква възможност за помощ, броят на жертвите по пътя драстично ще намалее", на мнение е Красимир Георгиев, управител на Асоциация за квалификация на автомобилистите.

Безопасността започва и свършва с обучението и квалификацията, категоричен бе той.

"С цената на всичко трябва да се избегне челен удар. Това се учи в курсовете, на които кандидат-шофьорите не ходят, защото си учат листовките", допълни Красимир Георгиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

55

до #56

преди 4 години

Аз платих 700 лева всичко за "В" категория. (**дори и фактура не ми издадоха че сам платил**)Отидох на теория в 9ч сутринта . Никои не ми каза в колко часа е , и кога започва . Бях на 10 метра от стаята за теория.. ( пушех цигара) Никой не спомена името ми .. след 10 минути когато се върнах ми казаха че сам пропуснал изпита и трябва да платя 63 лева за да ми насрочат друг ден. Направо им вдигнах скандал.. 700 лева за една цигара . Стегнах си багажа и заминах в Англия .

54

Анонимен

преди 4 години

Тук инструкторите са много зле (поне повечето, но има и доста добри). Като цяло добре, че беше тубата да видя какво е defensive driving и чичко гугъл да ми каже за какво да внимавам на изпита, останалото е пълна пародия и едни грешни пари за часове.

53

Анонимен

преди 4 години

...Чрез мобилно приложение двата телефона на курсиста и на инструктора, се засичат по GPS локацията....Демек, ако искам шофьорска книжка, трябва да си купя и смартфон така ли? Има ли някакви изисквания за марка, модел, ОС?

fallback