Архив: Булфото
fallback

Кабинетът готви промени в дейността на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Те ще засягат издаването на лицензи, контролната и административно наказателната дейност, както и организирането на изпитите на кандидатите за водачи, съобщиха от Министерския съвет.

За подобряването на контролната и административно наказателна дейност са предвидени структурни промени чрез тристепенна система, която ще включва осем регионални дирекции с контролни функции, вместо сега съществуващите 27 областни отдела.

Oще по темата
Областните отдели ще запазят административните си функции по обслужването на граждани, както и дейности по провеждането на изпити на кандидатите за водачи.

Контролната дейност ще бъде организирана в осем регионални дирекции: София, Пловдив, Бургас, Варна, Стара Загора, Плевен, Русе и Враца. В рамките на новите регионални дирекции ще има средно 8 или 9 контролни екипа, с изключение на София, като по този начин ще могат да се осигурят над 15 екипа.

Ще бъде създадена информационна система, която да обхване всички етапи на пътния контрол, прилагане на система за анализ на риска при избор на пътните превозни средства и предприятия за контрол, както и изграждането на електронни системи, позволяващи постоянен контрол на предприятията.

При организирането и провеждането на изпитите на кандидатите за водачи е планирано създаването на интегрирана електронна система за контрол на изпитите чрез провеждане на практическите изпити в моторни превозни средства, оборудвани с видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките.

По този начин ще бъде ограничен субективния фактор и ще се осигури контрол върху маршрута на изпита. Изпитът ще се провежда само от служител на ИА "Автомобилна администрация", без присъствието на представител на учебния център, което ще гарантира провеждането му в контролирана среда, пише в съобщението.

По отношение на предоставянето на лицензи и разрешителни за извършване на превоз на пътници и товари, ще бъдат приложени мерки за намаляване на административната тежест за компаниите чрез ускорено и улеснено издаване на лицензи, повишаване на ефективността на ИА "Автомобилна администрация" и намаляване на условията за злоупотреби.

Планира се надграждане на информационната система за резервиране на еднократни разрешителни и за автоматизирано разпределение на многократните ЕКМТ/СЕМТ разрешителни, допълниха от МС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Христо

преди 4 години

До Анонимен : Държавата е лош стопанин -казваха "видни" личности в началото на "демокрацията" и....................отидоха на сметището, след страхотен шут от Народа ! Сега , Борисов ги дърпа от там ,но ще се върнат заедно ,пак на бунището !

14

Анонимен

преди 4 години

Жалка работа, но така е и в Европа. Макс 25-30ч каране с учебната и айде "дано имаш късмет". Тази година синът ни взе въпросния изпит и сега ще трябва да го донауча, така беше и преди 8-9г с дъщерята. Никакъв напредък в обучението! Нямат поглед в/у движението, не са карали магистрала,нощем, не са тръгвали по-стръмен байр?? , само градско и готово. Лошо е, че някой родители пускат децата си така неподготвени и не знам после как са спокойни?

13

Ха-ха

преди 4 години

Изпита трябва да е пред изпитващ от КАТ. Със случаен избор на изпитващ от което и да е РПУ в деня преди изпита и командироването му за изпита в съответното населено място. И с градско, извънградско, полигон и т.н.

fallback