Снимка: архив, БулФото
fallback

Загиналите у нас са 272 от началото на годината. Над 96% от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, твърдят от бранша.

Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори с опит под 2 г.

Според бранша това означава, че има проблем в обучението, предаде БТА.

Oще по темата
Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите заяви още, че няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са мнго по-малко от тези у нас.

31 часа са недостатъчни за обучение, посочи той и припомни, че има и школи, които предлагат обучение за по 250 лева, което само по себе си говорело за качеството му.

Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка посочи, че целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала, посочи той.

От АПИ те искали карта с местата, на които има най-много произшествия, за да може точно там да се провеждат част от часовете.

Владимир Андонов от Пътна полциия, заяви, че МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението и допълни, че в първите една-две години след вземането на книжката водачите продължават практически да се учат.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

В. Иванов

преди 4 години

Проблемът е остарялата пътна мрежа в България. Не отговаря на изискванията за скорост и трафик плюс повишената средна скорост. Трябва да добавим лошото състояние на същата. Освен това трябва да отчетем, че отрицателния герой е на пиедестал пред положителния.

23

Анонимен

преди 4 години

До Shark 22Без да искам дадох "-" вместо "+".

22

Анонимен

преди 4 години

Глynaци, проблемът не е в обучението, а в липсата на наказание.

fallback