Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Обучението на кандидат-шофьорите няма да се провежда и на симулатор.

На среща в МОН вчера Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата“ и част от работната група са подкрепили идеята до 4 часа от задължителните часове по кормуване да могат да се провеждат по този начин.

Още по темата
Предложението обаче не е било прието от мнозинство от участниците в дискусиите.

Както и досега центровете по автообучение ще могат да провеждат подобни практични занятия на симулатор, но те няма да се вземат предвид при отчитане на задължителния брой часове по практика.

Работната група предлага часовете за практическо обучение на кандидат-шофьорите в категория “B” да бъдат обвързани с конкретни групи умения, които трябва да придобият - управление на магистрала, скоростен път, при намалена видимост и др.

В предложената за одобрение методика се предвижда за управление извън населено място да се отделят минимум 6 часа, от които поне 3 часа - по автомагистрала или скоростен път (при възможност) или път с интензивен автомобилен трафик. Подобно изискване се залага за първи път.

Сред другите задължителни елементи е за управление в населено място с голяма интензивност на движение да се преминат поне 10 часа обучение. Минимум 2 часа ще трябва да шофират курсистите през нощта и в условията на намалена и ограничена видимост.

Учебната документация ще влезе в сила заедно с нов механизъм на контрол от страната на ИА "Автомобилна администрация", за да се гарантира, че тези минимални часове по отделните компоненти ще бъдат спазвани.

За да се покрият ефективно всички компоненти, минималните задължителни часове за практическо обучение се предлага да бъдат увеличени на 42 часа. Паралелно се предлага да се намали броят на задължителните часове по теоретична подготовка (от 40 на 26 часа).

Според експертите подобен подход не би следвало да доведе до съществен ръст на цените за крайния потребител. Същото мнение е било изказано и от представителите на центровете по автообучение в хода на обсъжданията на работната група.

Анализът на пътнотранспортните произшествия през 2018 г. показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20% по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е негативна.

 

Коментари Напиши коментар

2

Анонимен

преди 6 дни

Затова ли прецака кола та за пари да ***

1

Анонимен

преди 6 дни

Защо ми триеш коментара нека го четат цитирам име знам какво цитирам