Снимка: Булфото, архив
fallback

Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи. Това са част от проблемите, открити при проучване по метода „таен клиент“, резултатите от което бяха представени на конференция в Министерския съвет.

Oще по темата
След  сигнали за нередности близо месец и половина десет тайни клиенти наблюдават как 13 администрации в страната предоставят 15 услуги.

Служителите наблюдавали доколко се спазвали нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация.

Освен, че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че често от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков, цитиран от БНР.

Дългото чакане за определена административна услуга е друг проблем.

"Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при  завяването на услуга "Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС" - шест часа.

Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите, каза Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в МС.

"Не навсякъде ще се наложи лично санкциониране. Трябва да се очаква после подобрение чрез конструктивни мерки, ако естествено има виновни служители ще приветстваме да има и наказания".

Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

71

Ха-ха

преди 4 години

Тоя е бил късметлия, че сколасал толкова бързо

70

Анонимен

преди 4 години

И само как е гледат, ако отидеш в ден, в който няма никой .. Все едно си се натрапил в къщичката им ...АЛОУУУ! Вие сте тук, за да ОБСЛУЖВАТЕ гражданите на държавата, а се пробвате, дали може да минете 140 кила, преди пенсия ...

69

Анонимен

преди 4 години

До ... 64Прав си. Като човек с малко UX опит, направо ми сава лошо, когато някъде пише "Напишщете си името тук", а на гърба на същата траница, пак пише "напишете си името тук". И стотина "кутиики" за зачеркване... Много добре знаете, кои са родителте ми, имате постоянния ми адрес, номера на колата ми, моминското име на майка ми, ЕНТто ми, заплатата ми, националността ми ... Човек се обърка някъде, после някакви лелки, чиито мозък е забил, да прави само това, взимат да се карат ... УЖС

fallback