Снимка: Булфото

Четирикратно нараснал трафик над България през последните години отчете авиацията ни.

За трите големи летища - София, Варна и Бургас, през последните години отчитаме силно увеличаване на броя на обслужените пътници - 12,6 млн. пътници през миналата 2018 година, срещу 3,5 млн. през 1989-90-а., посочи по време на "Авиационен форум 2019 г." председателят на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов, цитиран от БТА.

По думите му тенденцията за по-нататъшното му увеличение поставя въпроса ще отговори ли съществуващата инфраструктура на нуждите на увеличаващия се трафик.

Според Станулов чрез предстоящата концесия на Летище София се очаква летищната инфраструктура да се подобри. В този смисъл, много важна е бързината на промените - да не закъснеем с развитието, подчерта председателят на АБА.

По думите му авиокомпаниите са икономически най-уязвимата част на гражданската авиация, защото са изложени на най-силен конкурентен натиск. Този процес е особено отчетлив след въвеждане на инициативата "Отворено небе" в рамките на Европейските държави, предоставяща свободен достъп на чужди авиокомпании, основно нискотарифни, до българския пазар и съответно на българските до чужди пазари, включително работа в страните от ЕС.

Авиокомпаниите, които летят до България, летят със самолети Еърбъс 320, Боинг 737,MD82, Ембрайер 190 и L410, информира Станулов. Според него значението, което ЕК придава на въздухоплаването в Европа е впечатляващо - въздухоплаването е определено като силен двигател на икономическия растеж, заетостта, търговията и мобилността в ЕС".

Експертът посочи, в глобален мащаб проблем става недостигът на пилоти и авиационни техници. Сред предизвикателствата пред авиобизнеса са още еко ефективността на въздушния транспорт, изискващо ново поколение двигатели, материали и композити, дигитализацията, нарастващата зависимост на пътниците от персонални електронни устройства.

На днешния форум бе отбелязано значението на "Ръководство на въздушното движение" (РВД) като значима, стабилна, интегрална структура в системата на българската гражданска авиация, модернизираща се и участваща равнопоставено в ръководенето на международния трафик. Тази година отбелязваме 50 години от основаването й и състоянието на предприятието днес е стабилно - от техническа, технологична, кадрова и финансова гледна точка, посочи директорът му Георги Пенев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase