"Възможно е да не е набрал нужната скорост, след което се получава срив и самолетът тръгва надолу, а не нагоре", подчерта Босрисов.
Трагедията край Ихтиман: Самолетът излетял нормално, но попаднал в свредел
Той обясни, че в момента всеки, който пожелае, може да си купи малък самолет, но дали всеки може да го кара, зависи от обучението, което получава.
"Вероятно е нужна корекция на нормативната база. 30 часа практика за начинаеща подготовка за пилот са твърде малко и понякога те се провеждат немарливо", посочи той.
Летателната годност на даден самолет е отговорност на държавата, където той е регистриран - в случая Италия.
"Често пъти пилотите не разбират с колко сложна машина боравят, а броят на инцидентите от последната година е притеснителен", подчерта пред Bulgaria ON AIR Борисов.
И допълни, че не е ясно дали машината е минала технически преглед в Италия, както и че практиката показва, че в България се проверяват само самолетите, регистрирани у нас.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Анонимен
преди 4 годиниЗа да се качиш като втори пилот на пътнически самолет се искат някъде около 200 часа, но това тука не е голям самолет, а малка въшка за двама човека. Освен това този тук пилот конкретно е имал доста над 30 часа. А инструкторите като ги питаш за причини за инциденти, винаги ще искат да им се увеличат часовете. По цял свят първия самостоятелен полет е някъде около 13-15 час, такива са учебните програми. Ако си учиш теорията и си ползваш главата, всичко е ок.
7
Сата НАТО
преди 4 годиниДо Кармен МладеноваНе знам какво си завършила, но си пилот толкова, колкото аз съм диригент на филхармонията.
6
Анонимен
преди 4 годиниСамо за сравнение, В САЩ за да си пилот на пътнически самолет се изискват да си пилотирал минимум 1500 часа