Снимка: БТА
fallback

Две са вероятните причини, довели до инцидента с малкия самолет край Ихтиман, при който двама души загинаха вчера. Това стана ясно от думите на експерта по авиокатастрофи Ангел Борисов, който гостува в "България сутрин". Първата е недостатъчната поддръжка на машината, втората -  недостатъчната квалификация на пилота, който не е могъл да овладее самолета.

"Възможно е да не е набрал нужната скорост, след което се получава срив и самолетът тръгва надолу, а не нагоре", подчерта Босрисов.

Трагедията край Ихтиман: Самолетът излетял нормално, но попаднал в свредел

Той обясни, че в момента всеки, който пожелае, може да си купи малък самолет, но дали всеки може да го кара, зависи от обучението, което получава.

"Вероятно е нужна корекция на нормативната база. 30 часа практика за начинаеща подготовка за пилот са твърде малко и понякога те се провеждат немарливо", посочи той.

Летателната годност на даден самолет е отговорност на държавата, където той е регистриран - в случая Италия.

"Често пъти пилотите не разбират с колко сложна машина боравят, а броят на инцидентите от последната година е притеснителен", подчерта пред Bulgaria ON AIR Борисов.

И допълни, че не е ясно дали машината е минала технически преглед в Италия, както и че практиката показва, че в България се проверяват само самолетите, регистрирани у нас.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 4 години

За да се качиш като втори пилот на пътнически самолет се искат някъде около 200 часа, но това тука не е голям самолет, а малка въшка за двама човека. Освен това този тук пилот конкретно е имал доста над 30 часа. А инструкторите като ги питаш за причини за инциденти, винаги ще искат да им се увеличат часовете. По цял свят първия самостоятелен полет е някъде около 13-15 час, такива са учебните програми. Ако си учиш теорията и си ползваш главата, всичко е ок.

7

Сата НАТО

преди 4 години

До Кармен МладеноваНе знам какво си завършила, но си пилот толкова, колкото аз съм диригент на филхармонията.

6

Анонимен

преди 4 години

Само за сравнение, В САЩ за да си пилот на пътнически самолет се изискват да си пилотирал минимум 1500 часа

fallback