Снимка: БулФото, архив

Доплащането в болниците остава един от основните проблеми у нас.

Българите харесват медицинските грижи и уважават лекарите и труда им, но явно не са убедени в цялостната коректност на системата и най-вече в ценообразуването.

Това показва нов "Индекс на болниците", чиято реализация е съвместна разработка на "Галъп интернешънъл" и специализирания здравен сайт clinica.bg. Данните са от интервюта на 772 души, проведени между 9 и 16 март.

Повече от половината оценяват разходите от болничния си престой като по-скоро високи или много високи.

Заради очакването именно за подобни отговори е бил зададен и още един въпрос по темата - дали сумата е била справедлива. Мненията са на практика поделени, което показва противоречивостта на общите становища на българите за болничната помощ.

Чувствителен дял от лежалите в болница в последните години – двама от всеки петима - споделят, че са се наложили плащания, които смятат за извънредни, допълнителни и необосновани. Все пак, повече от половината не са се сблъскали с такава необходимост, но размерът на проблема очевидно не е малък.

Общо около две трети от пълнолетните българи, които са били в болница през последните пет години, са "много доволни" или "по-скоро доволни" от грижата, която са получили. Само в петнайсетина процента от случаите се е наложило по-късно да се влиза в болница за същото. Една трета обаче не са останали удовлетворени от грижите, които са получили в лечебните заведения за болнична помощ.

Социолозите уточняват, че данните не могат да бъдат съвършено представителни – имат характера на общ сондаж - но показват ясно, че общественото отношение към болничната помощ е по-скоро разделено и не може да се каже, че задоволството преобладава.

Грижата за здравето се оценява добре, но грижата за здравеопазването – явно не съвсем.

Данните са на базата на преки интервюта сред 772 души между 9 и 16 март 2018 г. Абсолютното максимално отклонение е ± 3.5% при 50% дялове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase