Снимка: Булфото, архив
fallback

Българският автомобилен сектор - товарни превози и превози и превози на хора, се обедини с решение да организира мирен протест на 17 май т.г., в деня на срещата на Върха в София. Решението бе взето на Конференция с международно участие "Европейското бъдеще на транспорта в Централна и Източна Европа", която се провежда в София.

Oще по темата

Целта на протеста е западните лидери да бъдат убедени в размера на щетите, които промените ще донесат за икономиката на България и за нейните граждани, каза Ангел Траков, председател на УС на Съюза на международните превозвачи /СМП/.

От бранша бяха единодушни, че ще продължат да отстояват парвото си на безнес без дискриминация и двойни стандарти в ЕС.

Предвижда се автомобилно шествие с тежкотоварни камиони и автобуси от 10:00 до 17:00 часа на бул. "Цариградско шосе" /отбивката към бул. "Брюксел", лентите в посока София/.

Паркирани товарни автомобили ще наредят протестна колона до отбивката за кв. "Дървеница" /4-ти км/. След отбивката за кв. "Дървеница" до отбивката за бул. "Ситняково" ще бъде наредена протестна колона от автобуси.

Междувременно от 13:00 до 17:00 часа ще бъде проведено протестно шествия със сборен пунт пл. "Македония", по маршрута от ул. "Алабин" към Съдебната палата, вдясно по бул. "Витоша" до парковото пространство пред НДК, където протестиращите ще държат речи, обясни Траков.

В София позиционирани ще бъдат около 100 камиона и още толкова автобуси. В цялата страна те ще бъдат много повече, защото в протеста се включват и градовете Пловдив, Велико Търново, Враца, Видин, Русе, Благоевград, Сандански, Петрич и др, каза Траков, цитиран от БТА.

Участниците в днешния форум заявиха, че товарните превози са бизнес, който се развива в силно конкурентна среда и не получава субсидии от фондовете на ЕС. Спазват се строги регулации, свързани с техническо състояние на превозните средства, екологични норми, безопасност на труда с над 36 директиви и регламенти.

"Ето защо предлаганите регулации в пакет Мобилност 1 са напълно необосновани и засягат основно фирми от Централна и Източна Европа, които поради географската си отдалеченост ще бъдат силно затруднени или поставени в невъзможност а изпълнят изискванията", коментира Йордан Абаджиев, изпълнителен директор на СМП.

Общо 79,5 на сто от собствениците и управители на фирми определят промените в Мобилен пакет 1 като огромен риск за бизнеса и изразяват опасения, че до 2-3 години ще фалират, показва огласено анкетно проучване в бизнеса. Над 83 на сто определят изискването да се връщат у дома за почивка като изключително затрудняващо, а някои като неизпълнимо.

С готвените регулации на практика ще се отнемат приходи в бюджета на България, а след 2020 год. от нашия държавен бюджет ще трябва да се плащат по-високите вноски в бюджета на ЕС за новия програмен период, смятат представители на бранша.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Митко

преди 5 години

Транспортните фирми в България се управляват от мафията. Те са некоректни със своите служители.Тези работодатели НЕ биват наказвани от държавата, затова нека Европа ги накаже.Проверете в интернет фирмата "Ем Джи 05" ЕООД и Куултранс. Тази фирма НЕ изплаща заплатите на своите служители. Нещо повече, тя ги осъжда след като напуснат. Чрез схема, превежда командировъчните като депозит. След напускане на служителите, Куултранс ги осъжда за да вземе тези пари обратно.Мафия няма място в Европа!

13

Анонимен

преди 5 години

НЕ ПРЪСКАЙТЕ ПРОТЕСТА ИЗ ЦЯЛАТА СТРАНА.ВСИЧКИ ТРЯБВА ДА СЕ СЪБЕРАТ В СОФИЯ, ПОД ПРОЗОРЦИТЕ НА КОМУНИСТА БОРИСОВ.

12

Наблюдател

преди 5 години

Идеята не е лоша ако в водена от чисти мотиви, но това не е така. Говоря за директивата, не за протеста. Значи да обобщя, по паркинги спят не само изтоноееропеици, всички спят по паркинги. Най малкото защото хотели няма навсякъде по магистралата. Нововъведение то е с основна цел, саботаж на по евтините източноевропейски тарифи. Няма хляб за западняците.лошото, е че решат ли веднъж трудно ще върнат назад без компромис от източноевропейските

fallback