Снимка: архив, БулФото

147 са внесените жалби и сигнали в Комисията за енергийно и водно регулиране от клиенти на топлинна енергия тази зима. Това показват резултатите от извършения обобщен анализ на регулатора.

Изминалият отоплителен сезон е оценен като по-малко проблемен в сравнение с предходния. Изключение прави аварията в "Топлофикация Перник", причинена от пожар на площадката на ТЕЦ "Република", която доведе до сериозно нарушаване на топлоподаването през най-студените дни.

Най-голям е броят на жалбите срещу топлофикационните дружества през февруари и март 2018 г. - съответно 30 и 35.

Най-висок е делът на жалбите и сигналите, свързани с дяловото разпределение на топлинната енергия, което е основа за изготвяне на месечните и изравнителни сметки - техният брой е общо 46. За влошено качество на топлоснабдяването са сигнализирали 24-ма потребители, предаде БТА.

От общо 147 жалби за сезона, 73 са жалбите срещу най-голямата топлофикация в страната - в София.

Във връзка със сигнали от клиенти на "Топлофикация София" за високи сметки за парно за март., КЕВР е извършила проверка по документи. Установено е, че за периода 17-26 април в дружеството са постъпили 26 писмени жалби, дружеството е отговорило по телефона на 755 въпроса за дяловото разпределение на топлинната енергия и на 552 запитвания за дължими суми за март 2018 г.

При проверките по писмените жалби не са констатирани грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия.

Според регулатора основната причина за многобройните възражения е фактът, че само 6 процента от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия. Останалите 94 процента клиенти на дружеството получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за съответния имот.

След изготвяне на изравнителните сметки те ще получат информация за действителните задължения към "Топлофикация София".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase