Снимка: архив "Булфото"
fallback

1000 тира и автобуси се готвят да блокират София за срещата на върха между лидерите на ЕС и на Западните Балкани другата седмица.

Така българските превозвачи и техните шофьори са решили да протестират срещу новите европейски правила, които се подготвят по идея на френския президент Емануел Макрон, пише "Монитор".

Новите правила предвиждат шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел и др.

Oще по темата

Българските власти застанаха единодушно зад превозвачите. Кабинетът, всички партии в парламента и президента предупредиха, че новите изисквания на ЕС ще предизвикат криза в бранша.

Тировете ще започнат блокадата си на 17 май в 12.00 часа на обяд. Тогава превозвачите ще се съберат на входа на София – Цариградско шосе. Част от машините ще се насочат към резиденция "Бояна", а друга към НДК, ако кметът Йорданка Фандъкова даде разрешение.

По тава време ще се провежда срещата между държавните и правителствените ръководители на държавите членки от Европейския съюз и техните колеги от държавите от региона на Западните Балкани.

Срещата ще бъде ръководена от председателя на Европейския съвет Доналд Туск, който ще представлява ЕС, заедно с председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, а премиерът Бойко Борисов ще бъде домакин. Темата на срещата ще бъде "Свързаност" – по отношение на транспорт, енергетика и цифрова инфраструктура, образование и други.

Всяка една от транспортните организации е поела ангажимент да осигури поне по 100 превозни средства и човека за мирния протест срещу европейските правила.

Въпреки получената подкрепа от държавата транспортният бранш е твърдо решен да излязат в центъра на София. "Протестът в никакъв случай не е срещу българското правителство, искаме да ни видят и чуят европейските лидери”, заяви председателят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

104

!!!!

преди 5 години

От както съществува международния транспорт шофьорът спи в кабината.никой от тях не иска да спи в хотел.просто искат да вземат нашите шофьори да работят за техните фирми ,Това е!В европа никой вече не иска да роботи тази професия!за това ние сме там.

103

!

преди 5 години

До 104,Проблема е, че в Западна Европа превозвачите са от Литва, Латвия, Полша, Румъния, България... на 10 такива камиона, има по 2 немски и 1 френски. В понеделник се прибрах от Холандия, за 10 дена по магистралите им, видях 3 френски камиона само и 14 български. Направи сметка. А не, че ще дойдат францзу и немци у нас да карат по нашите пътища. Щото на нашия му дай 2000 еврака на месец, спи в камиона и върти цял месец нон стоп и *** тахографа, ама франсето на 2000 еврака са му малко.

102

104

преди 5 години

Не, не си разбрал правилно. По новите правила шофьорите на практика няма да могат да карат на дълги дестинации, или ще трябва да са по 4-*** за курс в една кабина, или за да могат да им платят хотела, ще трябва да им намалят заплатата и т.н. Проблемъ тне е в предложените условия, а в това, че са ткаа написани, че бългаският шосеен транспорт да последва жлезопътния в небитието. Естествено, на негово място да се натанят ... френски и немски компании. Това сме го виждали вече, във всяка сфера на ик

fallback