fallback

Статистика показва, че 25% от катастрофите в страната стават заради техническа неизправност на автомобили. В някаква степен, това се дължи на търговците, които спестяват истината от купувача и се опитват да прикрият дефектите на колите. Проблемите са много, но как могат да се решат? Коментарите в предаването "Директно" от Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Регулацията на автомобили втора ръка е проблем в България. Процентът на катастрофите, предизвикани от технически неизправни автомобили, е сериозен, категорични са експертите. Чия е вината?

"България се превърна в автоморгата на Европа. Ние сме последната страна в ЕС, в която няма възрастово ограничение за автомобилите, които влизат на територията ни", категоричен е Тодоров.

Остарелите коли са с по-малко системи за пасивна и активна безопасност, имат скрити дефекти - липсващи въздушни възглавници, изместен геометричен център и поднасяне. Това го превръща в рисков за водача и пътниците.

"Има пробойни в текущия контрол. Ако има реални технически прегледи, голяма част от автомобилите въобще няма да са на пътя", коментира експертът.

Как може да се регламентира контролът?

"Трябва да спрем да прибираме всички трошки от Европа. Политиците трябва да сложат някакъв регламент и да има реални технически прегледи, които да дават обективна информация за състоянието на превозното средство", посочи Владимир Тодоров.

Още от разговора вижте във видеото на телевизия Bulgaria On Air

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 6 години

тоя Владко някакъв тесен специалист ли е че от сутрин до вечер ръси акъл по всички медии.явно е намерил начин да се прехранва от това.и защо трябва някой да се съобразява със неговото мнение и желания.

23

Факт

преди 6 години

Странно защо досега в новините няма нито една новина за ПТП поради техническа неизправност на колата. Може би защото шофьорите предпочитат да останат живи и се грижат колите им да са технически изправни. Сега върви едно масово промиване на мозъците на тема стари коли и екология и явно мафията пак е измислила нов начин да ни краде чрез данъци и такси.

22

Факт

преди 6 години

Досега няма случай тези като Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи да са предложили нещо смислено. Винаги предлагат наказания след като е станала белята и никога не предлагат нещо смислено, което да предотврати тази беля. В случая е нещо подобно - във всички държави, в които е въведено ограничение за възраст на внасяните коли, автопаркът е остарял още повече. Вместо да си смени 20-30 годишната кола с 10-15 годишна, като забранят вноса, ще си кара старата кола до 30-40 го

fallback