Статистика показва, че 25% от катастрофите в страната стават заради техническа неизправност на автомобили. В някаква степен, това се дължи на търговците, които спестяват истината от купувача и се опитват да прикрият дефектите на колите. Проблемите са много, но как могат да се решат? Коментарите в предаването "Директно" от Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Регулацията на автомобили втора ръка е проблем в България. Процентът на катастрофите, предизвикани от технически неизправни автомобили, е сериозен, категорични са експертите. Чия е вината?

"България се превърна в автоморгата на Европа. Ние сме последната страна в ЕС, в която няма възрастово ограничение за автомобилите, които влизат на територията ни", категоричен е Тодоров.

Остарелите коли са с по-малко системи за пасивна и активна безопасност, имат скрити дефекти - липсващи въздушни възглавници, изместен геометричен център и поднасяне. Това го превръща в рисков за водача и пътниците.

"Има пробойни в текущия контрол. Ако има реални технически прегледи, голяма част от автомобилите въобще няма да са на пътя", коментира експертът.

Как може да се регламентира контролът?

"Трябва да спрем да прибираме всички трошки от Европа. Политиците трябва да сложат някакъв регламент и да има реални технически прегледи, които да дават обективна информация за състоянието на превозното средство", посочи Владимир Тодоров.

Още от разговора вижте във видеото на телевизия Bulgaria On Air

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase