За около 55% от пътищата в страната ще се плаща тол такса от тежкотоварните автомобили, съобщи регионалният министър Николай Нанков по време на парламентарния контрол.
Той посочи, че българските превозвачи ще калкулират повишаването на цените по новата система в себестойността на своята услуга и допълни, че за автобусните превози се очаква да има известни преференции при тарифирането.
Министърът информира, че то е в процес на изготвяне, като се очаква да бъде привлечена международна финансова институция в подкрепа на работата на междуведомствена група по темата.
Работи се и по определянето на обхвата на пътищата в системата.
Двете дейности са извън договора с избрания изпълнител на тол системата, каза министърът, цитиран от БТА.
Нанков призова за дебат по темата в Народното събрание, за да има по-голяма конкретика.
Той напомни, че с въвеждането на тол системата ще има допълнителни средства за ремонт на пътища и за строителство на нови.
Министърът изтъкна, че сега в страната от преминаващи транзитно тежкотоварни коли остават 50 млн. лева на годишна база, докато в Сърбия - 300 млн. евро за почти същите километри.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
24
Анонимен
преди 6 годиниДо Анонимен 22Абсолютно вярно, но когато едно решение е просто то е евтино, а когато е евтино няма далавера. Цялата работа се прай за гепене защото идва края на еврофондовете.
23
Анонимен
преди 6 годиниМинистърът: България - 50 млн., Сърбия - 300 млн.И какво ще се получи? Ще дадат пътищата под своеобразна концесия на частни фирми, които мигновено ще сложат по-високи цени спрямо в Сърбия. Ще събират да кажем 500 млн. срещу сръбските 300. От тях ще благоволят да внасят в хазната десетина процента, или пак 50 млн. Останалите 450 в публичнотайните бездънни джобове. А превозвачите няма да работят на загуба, тези средства ще се калкулират и разпределят в тежест на крайния потребител.
22
Анонимен
преди 6 годинипредставям си как всички превозвачи с кеф почват да плащат за да карат по нашите пътища "мечта".И става петък и им казват "днес за камиони е забранено"...защо не го направиха като сърбите? правят един хубав участък, до него двулентов път, слагат му ТОЛ и който иска. С парите от таксата изплащат инвестицията и заделят за бъдещи ремонти.На съществуващата мрежа и винетката идва скъпа за качеството...