Снимка: архив, Булфото
fallback

Трябва да говорим постоянно за войната по пътищата, защото промяната трябва да започне от самите нас. Катастрофите стават в рамките на града, а това е така, защото няма контрол над човешкия фактор.

В същото време за пешехoдните пътеки и пътищата в града има отговорност общината, която също не си е свършила работата. Така директорът на Института за политика Калина Крумова коментира войната по пътищата в студиото на "България сутрин".

Припомняме, че в началото на седмицата тежкотоварен камион прегази на пешеходна пътека и уби на място 19-годишна студентка в Благоевград.

Oще по темата

По думите на Крумова трябва всеки трябва да търси вината в себе си, а не веднага да търси сметка на институциите, защото "90% от катастрофите са факт заради човешка грешка".

"Никога не смятаме, че ние сме виновни, а винаги гледаме да изкараме друг виновен. В България по-голямата част от инцидентите на пътя се случват заради човешки грешки. Проблемите всички ги знаем. Затова едно от решенията е Министерството на образованието да погледне към децата в училищата и да започне да ги образова от малки, защото те са бъдещите шофьори. Трябва да се погледне към промяна на хората, а след това на системата", уточни директорът на Института за политика.

Според Богдан Милчев - бивш шеф на КАТ-София, проблемът е системен, защото е напълно нормално хората да грешат.

"Ние се въртим в един омагьосан кръг. Ще е много полезно ако погледнем как са се справили другите държави, първенци в това отношение. Необходимо е формирането на държавна политика и стратегия за справяне с войната по пътищата. Институциите, които се грижат за безопасността на пътната система, трябва да помислят повече за хората", каза Милчев пред Bulgaria ON AIR.

Гостът отбеляза, че някой се опитва да вмени на хората в България, че допускат много повече грешки от хората в Швеция, но това не е така, защото пътната среда определя грешките на хората.

"Управлението на пътните условия в страната ни е импровизация. Не е на базата на анализ или експертиза", завърши Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

До 37

преди 6 години

Кажи за поне една държава по света, където възпитанието в първите 18 години на децата да е накарало хората да спазват правилата. Няма такава държава. Правилата - не само тези за движение, а и всички останали правила, които са описани в законите. Много добре се знае кога правилата се спазват, но тези, които не искат правилата да се спазват, все говорят за култура, възпитание, манталитет, чип и т.н.

32

До 77777

преди 6 години

Имаше едно време един скеч (на Шкумбата или Весо Парцала) за пушача във влака, дето се чудеше що в купето му са турили знак, че не се пуши, като знаели, че той бил пушач...Та и ти, не смесвай проблемите! КАТ няма как да замести родителите през първите години от живота на едно дете, когато то копира модела на поведение от най-близките си. КАТ няма да отучи Иванчо от келешлъка през пубертета. КАТ трябва да възпитава Иван, които вече се е пълнолетен и оформен тарикат с изградени навици...

31

77777

преди 6 години

На пешеходна пътека пешеходецът е с предимство, вкл. и на зебра, вкл. и когато пешеходната пътека не е очертана и е продължение на тротоара. Разбира се никой тук не говори за внезапно изскачане пред автомобила, както тъпo и упорито се опитва да ни внуши един тук. Масовият случай е друг - стои се пешеходецът не може да премине, защото всички като този тук, вместо да спрат, ускоряват, за да не би случайно той да пресече по пътеката. Има места, където може с часове да си стоиш пред пеш.пътека и да

fallback