Кажи за поне една държава по света, където възпитанието в първите 18 години на децата да е накарало хората да спазват правилата. Няма такава държава. Правилата - не само тези за движение, а и всички останали правила, които са описани в законите. Много добре се знае кога правилата се спазват, но тези, които не искат правилата да се спазват, все говорят за култура, възпитание, манталитет, чип и т.н.
Имаше едно време един скеч (на Шкумбата или Весо Парцала) за пушача във влака, дето се чудеше що в купето му са турили знак, че не се пуши, като знаели, че той бил пушач...Та и ти, не смесвай проблемите! КАТ няма как да замести родителите през първите години от живота на едно дете, когато то копира модела на поведение от най-близките си. КАТ няма да отучи Иванчо от келешлъка през пубертета. КАТ трябва да възпитава Иван, които вече се е пълнолетен и оформен тарикат с изградени навици...
На пешеходна пътека пешеходецът е с предимство, вкл. и на зебра, вкл. и когато пешеходната пътека не е очертана и е продължение на тротоара. Разбира се никой тук не говори за внезапно изскачане пред автомобила, както тъпo и упорито се опитва да ни внуши един тук. Масовият случай е друг - стои се пешеходецът не може да премине, защото всички като този тук, вместо да спрат, ускоряват, за да не би случайно той да пресече по пътеката. Има места, където може с часове да си стоиш пред пеш.пътека и да
Никога манталитета, възпитанието и културата, не са имали влияние как се шофира. Как се шофира зависи единствено от работата на КАТ. Всичко останало са лъжи, за отвличане на вниманието от единственият проблем - неработещият КАТ.
Войната по пътищата винаги е била въпрос на манталитет и възпитание. Няма как при масова подмяна на ценностите да се очаква положителна промяна в разбиранията и нагласата на пешеходци и шофьори. Всички бързат и действат с убеждението, че са сами на света и само те единствени имат правото. Не се мисли и не се съобразява, че всяка ситуация на пътя/улицата изисква цялото ни внимание и за миг може да се превърне в кошмар, а нечии родител или дете може никога повече да не се прибере вкъщи...
Най големият проблем е манталитета и културата като цяло на българина и чувството за величие и безнаказаност.Аз живея във Великобритания всеки ден по път за работа аз засичам едно ферари управлява го момче на не повече от 25 години,всеки път го застигам той никога не си е позволил да превиши 70 моли което е максималната скорост на магистралите във Великобритания.
Аз мисля, че пешеходеца трябва да има абсолютно право на пътя-така е навсякъде, само в Абсурдистан не е. Този, които е в ковчега не е шофьорa а пешеходеца-винаги. И това може да е всеки от нас. А това дали се е огледал, как се е огледал и дали е пресякъл без да определи безумната скорост на превозното средство или дали е пиян шофьора няма никакво значение.
Айде бе, пак пътищата и Държавата ви е виновна, че не знаете да карате, не спазвате правилата, не зачитате предимство, не спазвате дистанция ...Не може пътя да е виновен, защото пътя не кара колата, а вие!Но всички се правите на голееми шофери, нали ;)Вечно някой друг ви е виновен, че нямата мозьък вглавите
Защо има жълта светлина на светофара? За да се изтеглят навлезлите вече в кръстовището, преди да се пусне новия поток. Защото никой автомобил не може да се закове веднага на стоп линията, ако му песнат червено. Същото е и на пешеходната пътека, 3-5 секунди оглеждане на ситуацията спасява живот, повярвайте! Какво като сте били с предимство, не е ли по-важно да живеете???
По човешка грешка, защото КАТ пише винаги "несъобразена скорост". Кой съм аз да се съобразявам с нещо което е на пътя далеч пред мен, а аз карам по правилата. Пътищата ни са в окаяно състояние, знаците неадекватни, стоят с години знаци останали след ремонт, а зад тях ни дебнат.Има КАТ, има АП, като има проблем да сигнализират. Всичко е изкривено в България.Че има диваци и грешки - има, но основния проблем са пътищата, безпаричието, липсата на държавност и оттам психичното състояние на нацият
У нас всичко е направено да се вменява вина на водача. За пешеходеца почти нищо. Процеса сигурност зависи и от двете категории. Много от знаците, забранителните и указателните са лошо сложени, пътищата са пълна трагедия, включително магистралите. КАТ не са слънце да огреят навсякъде. Трябва камери и знаци, които да помагат а не да бъдат нарушавани. Колко книжки се продадоха при Б 1, над 200 000 !!! Колко от купилите имат нагласата за отговорност, особено русите хубавици с джиповете? А миганите?
Пешеходците са с предимство, но нямат АБСОЛЮТНО ПРАВО! Набийте си го в главите. Преди да пресечеш си ДЛЪЖЕН да се огледаш, и ако прецениш ситуацията като безопасна, тогава можеш да стъпиш на пътното платно, нищо че си на пешеходна пътека /дори и в закона са ви го написали, прочетете го/. Не да стъпиш веднага. Забранено е пешеходците да навлизат внезапно на платното за движение! Забранено е да пресичат при условията на намалена видмост! Защо в училищата не се изучават вече тези неща? Важно е!
Ти като си толкова отворен качи някой пешеходец на капакът на пешеходна пътека и после ще си още по-отворен в пандиза. Аман от джигити като теб.
Ред по пътищата ще има само когато след всяко нарушение, неизбежно следва наказание, като размерът на наказанието е несъществен. Тогава няма да има толкова много чивешки грешки.
Има елементарна логическа последователност. Няма контрол от страна на КАТ и останалите държавни органи и това задължително води до десетки милиони нарушения всеки ден. Няма шофьор в България, който на 100% да спазва правилата и това е защото няма контрол. Многото нарушения закономерно водят до много човешки грешки и катастрофи. Това е факт. Първопричината е, че няма контрол.
След минусите на коментар 1 се разбира,че нищо няма да се промени и ще се трепем още дълги години!!
90% от катастрофите – заради човешки грешка