Снимка: архив, Булфото

Националният консултант по спешна медицина проф. Стоян Миланов настоя, че няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказан да бъде приет в болница.

Той опрадели случая с върнатия от "Пирогов" 74-годишен Спас Добрев, като тежка грешка на екипа в болницата, който вчера бе уволнен.

Още по темата

Според него е грешка, че пациентът не е регистриран в "Пирогов".

"Подобен пациент в критично състояние може да бъде разпознат за 2 секунди от опитно лекарско око", смята проф. Миланов.

Той е сигурен, че ако пациентът е бил попаднал в шоковата зала на "Пирогов", е щял да бъде обслужен и евентуално спасен.

"Ерозията в системата е много тежка и не е от вчера. Спешният пациент в момента е нежелан, той е скъп, изисква много ресурс на лечебните заведения и има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците", подчерта той пред bTV.

"Не знам дали това уволнение на екипа ще реши по някакъв начин проблемите, тъй като при това оголване и липса на кадри тези хора веднага ще бъдат глътнати от други болници", посочи профeсорът.

По повод думите на лекаря в линейката, която оказва помощ на Спас Добрев, д-р Даниела Мазганска, че е излъгала, че линейката не е оборудвана, за да го приемат в болницата, проф. Миланов коментира, че това е повсеместна практика и се случва всеки ден.

"Единствените спешни пациенти, които са желани, са кардиологично болните. Там има финансов драйв, който кара даже да се търсят подобни пациенти и без да им има нищо", отбеляза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase