Снимка: архив, Булфото
fallback

ТОЛ система ще има и се работи винетките да отпаднат, заяви в "България сутрин" бившият председател на Комисията по транспорт в НС Настимир Ананиев. Той обаче алармира, че информацията, която излиза, е тотално разнопосочна.

"Министърът казва, че финансовият модел ще бъде направен, след като бъде внедрена системата. Това са прави преди, а не след това. Все още не се знае за кои пътища ще важи. Нормално е да важи само за магистралите", обясни Ананиев.

Oще по темата

Той добави, че в контекста на въвеждането на ТОЛ системата за пътната мрежа у нас, никой не споменава за корупцията и състоянието на пътищата.

Ананиев настоя, че съществува проблем с харченето на събираните пари и ниското качество на продукта, който се предлага.

Очаква се днес да бъдат отворени шестте оферти за платено преминаване по републиканските пътища, а ТОЛ системата да получи срок за въвеждане у нас.

Изпълнителният директор на Камарата на строителите в България инж. Иван Бойков посочи, че главна тежест на работещата в момента система е, че винетките се поемат като обем от хората с леки коли, което по думите му е несправедливо.

"ТОЛ системата е нещо, което ще работи в бъдеще. Тя ще бъде базирана на GPS системата - хората няма да виждат бариери, входове и изходи от магистрали. Трябва обаче да се каже каква ще бъде средната цена за минаването", коментира той пред Bulgaria ON AIR и отбеляза, че автомобилите, които замърсяват повече, ще плащат повече.

Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов също коментира темата.

"Продължаваме да настояваме да има ТОЛ система, но когато се говори за прозрачност, е съвсем нормално да искаме параметрите. В цяла Европа под ТОЛ такса се разбира само заплащане на аутобан. В момента говорим, че в България с ТОЛ ще бъдат обложени първокласни и второкласни пътища. Можеш да вкараш ТОЛ система за нещо, което е лукс. Трябва да си дадем ясен отговор стават ли нашите аутобани за ТОЛ такса", обясни той.

Лалов е на мнение, че мнозинството от първокласните пътища у нас не отговарят на никакви критерии. Той не е съгласен превозвачите да плащат за "трагични пътища, по които камионите им се чупят".

"Не мога да платя пътя Видин - София, защото той ми нанася щети, а не ми носи ползи. Не мога да платя всички части от аутобанната система, които не отговарят на никакви изисквания", категоричен бе Лалов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

65

чичо-дядко

преди 6 години

До ГЕРБ foreverгробче... аз си плащам данъка на автомобила, към горивата - акциза (който по принцип е за това), винетка, ДДС и т.н. и... какво получавам - разбити пътища. По принцип на всякъде се заплаща ТОЛ такса само за магистралите.

64

Васо

преди 6 години

До Анонимен 67: Много правилно разсъждение. Щото аз с моята кола и умения ще предпочета да ида до Бургас по подбалканския път. Ще ми е по-бавно, по-скъпо като гориво но по-спокойно и приятно пътуването. Няма да се състезавам с юнаци с птичи мозък по магистрала, пък и някой лев ще похарча в полза на малките селища по пътя. Някога е имало път на коприната без ТОЛ-такси, ама покрай него селищата са процъфтявали. Сега ни вкарват в едни писти, както овцете в коридора за стригане. Референдум трябва.

63

Тъпак

преди 6 години

Разбрах ББ от какво ще краде, ама няма да стане. Първо краде от магистралите, сега иска и да си плащаме за некачествената му работа. Вземете акъл от Европа, умници и го направете пропорционално за възможностите на хората у нас. Стига кражби

fallback