Снимка: архив, Reuters
fallback

Спад в туристическия бранш отчитат туристическите агенции.

"Проблемът е много сериозен през последните години, заявява Мария Пигулева от "ПТМ Интернешънъл". По думите й това се дължи на много фактори, сред които са навлизането на нискотарифните компании и сайтовете за резервация на хотели, както и на това, че хората сами аранжират пътуванията си и не търсят услугите на туристическа агенция.

За да се излезе от ситуацията е необходимо обединяване на усилията за създаване и реализиране на общ туристически продукт. Това е един от начините за оцеляване на малките туроператорски фирми и турагенти в България, стана ясно на инфотур до Волос и Пилио, Гърция, организиран от 16 туристически фирми по покана на гръцката Асоциация на хотелиерите в областта Магнезия, съобщават инициаторите на обиколката.

Агенциите са посредник, който скоро ще отпадне като необходимост, смята Лиляна Душанова от туристическа агенция, която е на пазара повече от 20 години, пише БТА. Младите хора, които работят с интернет, сами си избират хотелите и си купуват самолетни билети от нискотарифните компании. Ние работим основно с пенсионери, които не ползват интернет и не знаят езици. Но те са с ниски финансови възможности, казва Душанова. Тя добавя, че само за последната година оборотът на туристическата й агенция е спаднал от 250 000 на 100 000 лева.

Последните две години работи предимно на Балканите. Интерес на организирани групи има към Хърватия, Босна и Херцеговина, Черна гора, Сърбия. Гърция е хит основно за самостоятелни пътувания, а към Турция интересът е намалял, заради събитията от последната година. До държавите от бившата Югославия се правят кратки организирани пътувания за уикенд, за Великден, Нова година и други празници. Българинът обича шведски маси и ол инклузив, обобщава Душанова.

Според информация от сайта на Министерството на туризма у нас има регистрирани 3882 туроператора и туристически агенти. През последните години много от тях са спрели дейност, други са съкратили персонал поради паднали приходи. Само за последните 4-5 години съм освободила почти 13 души, казва Адриана Йотова, собственик на туроператорска фирма. Приемащият туризъм у нас се е свил силно и затова работим приоритетно с българи, пътуващи в чужбина. Издържаме се от продажбата на самолетни билети и организиране на екскурзии до Русия, Балканите и далечни дестинации като Латинска Америка, посочва тя.

От сектора уточняват, че оцеляват главно с конгресен туризъм. Конференции, семинари, тиймбилдинги се правят често и имат както работна, така и туристическа програма. Хората пътуват с удоволствие в рамките на своята професионална общност. Предимствата на този вид туризъм са, че в групата се познават помежду си, а доста често има и общи интереси. Туристическият бранш може да оцелее само като обедини усилията си, а държавата и общините трябва да имат целенасочена политика за развитие на туризма у нас, смята Мария Пигулева.

От Националния борд по туризъм предлагат създаването на Национална организация на туроператорите и туристическите агенти, която да поеме несвойствената за държавата и Министерството на туризма дейност по регистрация на туроператори и туристически агенции, казва Румен Драганов, председател на Контролния съвет на националния борд. Той допълва, че в Англия, където годишно се реализират над 120 милиона пътувания, има само 900 регистрирани туроператора.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

32

sofeto

преди 7 години

"Българинът обича шведски маси". Е..... като додат шведите ще станеме!

31

ПренебрегватФолклора

преди 7 години

Имаме пословичен израз, който ясно казва какво предпочита българинът - "кьорсофра и чужда жена"!

30

шведска маса

преди 7 години

Всяка вечер ям на шведска маса! Купих си маса от IKEA и всяка вечер ям на нея с жената и децата. Платил съм си и ям на корем каквото добарам (ако остане нещо след двамата ми синове гладници разбира се де)

fallback