Снимка: архив Reuters
fallback

Темата с различното таксуване на есемесите се преекспонира, каза председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.

"Има го проблемът с различното таксуване на есемесите, но въпросът не е регулаторен, просто има стандарти, според които основата е латиницата, а другите азбуки се таксуват като 16 бита, на латиница - 7", обясни Божков пред БНТ.

Oще по темата

Божков посочи, че от Комисията са се обръщали към ЕК, но от там реакция няма. Според него - защото скоро съобщенията ще станат безплатни.

Той поясни, че няма нарушения от страна на операторите.

"Това е изкуствено създаден проблем, на интернет страницата на операторите има информация за това кои знаци как се таксуват. Темата със есемесите се преекспонира! Може все пак да се ползват и другите безплатни приложения", каза председателят на КРС.

Той коментира и отпадането на роуминга в рамките на ЕС, което ще се случи юни месец.

"Това е една спечелена 10-годишна борба. След отпадането на роуминга всеки наш разговор в чужбина ще се таксува като национален", каза Божков

Той отбеляза, че на операторите това е съвсем естествено да не им харесва:

"Операторите ще се опитат да се възползват от всички възможности, които защитават техните права в регламента. Те не приемат с голяма радост този факт. Отпадането на цените на роуминг не е свързано с националните цени. Може да има повишаване на места, но има регулативни механизми", каза той.

Божков обясни, че роумингът отпада и за мобилните данни.

"Роумингът отпада за всичко, включително и за интернет, няма да е безплатен, но няма да има надценка. Ако имаме безплатни мобилни данни в България и в чужбина ще имаме. Нашия оператор даже ще е длъжен да ни предупреди, ако безплатния интернет свършва и колко ще бъдем таксувани в чужбина", добави Божков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Н.Гълъбов

преди 6 години

Проблемът с по-високата цена на СМС-ите на кирилица е решен чрез приложениетоhttps://play.google/store/apps/details?id=com.nikolai.galabov.bgsms

39

Анонимен

преди 7 години

Да ви кажа, когато отида е ментел да си търся правата. Те ми обясняват нещата по същия начин както този чиновник обяснява. Казват ми, че проблемите са ми незначителни. Нямало как да имам лимит на телефона по-малък от 70лв. Обясняват ми че не знам какво искам и само им губя времето, вместо да си платя таксата. Казват ми че навсякъде е така и дори да се преместя при друг оператор пак ще ме цакат. С една дума, баламосване ...

38

Анонимен

преди 7 години

Както всичката електроника има описание на български език, така е нужно да бъде локализирана за нашите условия. Да вземем един смартфон, локализацията не трябва да спира с превеждането на менютата на български, нужно е да се сложи кодова таблица подобна на ASCII, обаче за кирилица и това да се прави за всички телефони внесени у нас - така SMS ще са евтини колкото на лат. Освен това е нужно browser-ите да поддържат домейни на кирилица и още един куп особенности според условията в нашата страна

fallback