Снимка: архив, Булфото
fallback

Решим ли сами да си сложим новият бойлер или се доверим на неправоспособно лице, гаранцията, която ни я дава търговецът отпада. Това съобщи инж. Мирослав Йотов, директор на главна дирекция "Надзор на пазара" в Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

"За да е валидна гаранционната карта и гаранционното обслужване, което трябва да се поеме от производителя и оторозирианите от него сервизи, самият бойлер трябва да бъде монтиран от компетентни лица. По този начин те ще поемат отговорността и ще поправят изделието, ако то има дефект", обясни Йотов.

Така, за да сме застраховани, че при евентуален проблем с уреда няма да плащаме за ремонт, ще трябва да се бръкнем допълнително за да ни сложат бойлера в банята.

Сумите, които искат сервизите са между 50 и 90 лв., пише "Монитор". В цената влиза демонтаж на стария уред и монтиране на новия електрически бойлер.

Експертите обясниха, че според Закона за защита на потребителите при покупката на уред имаме право да се възползваме от задължителна 2-годишна гаранция. Това правило обаче отпада, ако в условията на търговеца изрично е записано, че не се зачита никакъв гаранционен срок, дори даван ни от закона, ако уредът е монтиран от нелицензиран майстор.

Ако търговецът е пропуснал да отбележи това в инструкциите си, експертите ще трябва да дойдат у дома и да установят поради какви причини е настъпила повредата. Това означава, че ако уредът се е развалил поради некачествен монтаж или неправилна експлоатация от наша страна, правата ни като потребители отново отпадат.

Директорът поясни, че във връзка със зачестилите инциденти с бойлери, включително и с фатален изход, агенцията е решила да предприеме по сериозна информационна кампания с цел ограничаване и предпазване от рисковете, свързани с ползване на електрически бойлери.

Инициативата ще се осъществява съвместно с Комисията за защита на потребителите (КЗП) и с подкрепата на Българската асоциация на електротехниката и електрониката като част от финансиран с евросредства проект за съответствие на продуктите с изискванията за енергийна ефективност, осъществяван в 12 държави.

Инспекциите вече са започнали, ще бъдат проверени около 300 обекта в цялата страна. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Анонимен

преди 7 години

няма такава държава -купих си пералня викам техник за гаранцията зави маркуча но мивката ,включи в контакта вида ,че светна ,разви го от мивката защото я ползвам това за няма и 5 мин удари печата взе 40 лв чао - чао и отиде при друг будала

47

Инженер

преди 7 години

Това е поредния лобистки текст, който обслужва алчните търговци и сервизи. Масово ти пробутват некачествени и опасни стоки. Вместо законът да те защитава, отварят вратичка, за да си измият лесно ръцете и да избягат от отговорност. Дори и доказано дефектът да е вътре в самия бойлер и да е фабричен, ако не можеш да покажеш протокол с подпис от техника за монтажа (след 5 години), ти казват: не важи гаранцията и това е. Оправя се!

46

Инженер

преди 7 години

Навремето купих бойлер и жената настоя да пратят техник да го монтира. Техникът беше някакъв пияница от блока над магазина, който слезе по джапанки, потник и с ръце в джобовете. Един час го разкарвах по разни железарии да купел това-онова. След това, го закарах с бойлера у нас и се почна: Нямам отверка, имаш ли бормашина, ключ... А, то нямало бойлерно табло, ами ся ко ша праим... Накрая изкара от близкия контакт някакви жици да висят и им сложи едно копче. Мамма мия! Изгоних го и си го монтирах.

fallback