Архив: Булфото

Превозвачите в страната настояват за ясно разграничение между споделеното пътуване и такова с цел печалба. В България реално това пътуване е криминализирано и в момента - всеки обществен превоз, който не се извършва с нужния лиценз, подлежи на глоба от 1500 лева глоба. Това каза Димитър Карагегов от Българското либертарианско общество в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR

С последната законодателна инициатива на МС служителите на ДАИ ще имат възможност да събират данни от трети лица, ползвали нерегламентирана услуга за превоз, обясни той.

По думите му мерките, приети от правителството, ограничават свободата на потребителите.

Още по темата
Според него забраната за споделеното пътуване допълнително ще натовари трафика по пътищата.

Превозвачите трябва да актуализират системата, по която работят преди да настояват за каквито и да било рестрикции, категоричен бе Карагегов.

Обратното мнение изрази Искрен Веселинов от Комисията по транспорт в НС, който поясни, че законът не предвижда санкции за група хора, решили да пътуват заедно с нечий автомобил, а само за осигуряващите платформа за превоз, които по този начин правят бизнес.

"Аз съм за всяко споделено пътуване, което не генерира печалба за някого", декларира той.

По темата, пряко от Централната автогара в София, се включи и главният секретар на "Национално сдружение на автобусните превозвачи в България" Симеон Милушев. Той съобщи, че въпреки снощния кървав атентат на летище "Ататюрк", автобусните превози до Истанбул остават без промяна.

По думите му след атентата в Сарафово държавата е предприела адекватните мерки, които превозвачите спазват стриктно.

Така например шофьорите на междуградските линии вече не взимали непридружен багаж срещу заплащане, а глобата за нарушилите наредбата започва от 1300 евро.

Милушев оцени високо резултатите от преговорите между превозвачите и властта.

"Московски спази своето обещание и след дълги дебати прие наредба 33 за автогарите и автоспирките - всяка автогара, според нейното предлагане на услуги, ще може да получи първа, втора или трета категория и самите превозвачи ще трябва да платят цена според категорията ѝ", каза той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase