Снимка: Reuters, архив

Слънчеви очила менте с много потъмнени стъкла стават причина за катастрофи. У нас все още няма такива случаи, но в страни от ЕС вече са факт, съобщи Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

Той обясни, че най-силно затъмнените стъкла са забранени за шофьорите, пише "Монитор". Степените на потъмняваане на стъклата са от 1 до 4, а разрешени са черните стъкла в групите от 1 до 3. Цанков посъветва ако на очилата не пише затъмнението на стъклата, да не се използват зад волана, защото може да са опасни и да доведат до злополуки.

Основният знак, че са спазени изискванията за качество, е маркировката "СЕ", каза още Цанов. Това покачва, че производителят е изпитал стоката, преди да я пусне на пазара.

Освен това потребителите трябва да следят и за специфичен идентификационен номер на произведената партида. Все пак ако хората имат съмнение за качеството, да сигнализират агенцията, те ще проверят в лабораторията продукта и ако се наложи, ще го изтеглят от пазара. Основният ориентир за фалшификати е мястото, от където потребителите си купуват очилата, категоричен е експертът. И поясни, че от ДАМТН правят пряка връзка между несъответствията, които откриваме, и мястото, от където се вземат. По думите му те не бива да се купуват от всякакви места, защото все пак са защитно средство и могат да увредят окото.

Заради започващия летен сезон експертите от агенцията започват кампания за проверки за слънчеви очила и надуваеми детски играчки като пояси, жилетки и раменки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase