Снимка: архив Reuters

Около 540 000 българи стягат куфарите за Великден и Гергьовден, коментира за БТА директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Българите ще се насочат основно към свои близки, роднини и приятели. В този период са предвидени множества тържества на открито и по тази причина от туристическия бизнес очакват вътрешността на страната да бъде особено интензивно посетена. Тези дни са от интерес и за чужденците от Западна Европа, които са впечатлени от начина, по който българите отбелязват двата празника, като сред предпочитаните дестинации се очакват да са курортите в Родопите и в Стара планина.

Около 140 000 българи пък ще прекарат празничните дни в чужбина - основно в Гърция, Сърбия и Румъния, коментира Румен Драганов. Той отбеляза, че май ще е първият от натоварените месеци, свързани с настъпващия летен сезон, в които ще има интензивни пътувания на българи в чужбина. По думите му техният брой за месеца ще надхвърли 440 000, а борят на чужденците, които ще пристигнат у нас за почивка, ще е близо два пъти по-голям от този през март и април и ще достигне около 770 000.

Като цяло почивката за двата празника тази година ще е доста по-евтина, коментира експертът. Поради падането на цената на горивата почивките за Великден и Гергьовден ще са между 8 и 12 процента по-евтини спрямо предходни години.

Туристическият символ на България: Розата и нищо друго!

Бизнесът би бил разочарован, ако туристическото лого на България не е свързано с розата, коментира Румен Драганов.

"Повече от 120 години розата е била налагана като символ на страната, като си спомним за изложението в Чикаго, описано от Алеко Константинов, между двете световни войни, след Втората световна война, когато България е била представена като страната на розите", допълни Драганов.

Румен Драганов напомни за многомилиардните инвестиции, вложени в това България да се разпознава като страната на розите.

"България е страна на розите от повече от две хилядолетия и доказателство за това е намерената монета от одриските царе от 375 година преди Христа, върху която има изобразена роза", напомни експертът. Затова, според него, всякакво заиграване с друга символика е извън представата какво е бил, какво е и какво ще бъде българският туризъм.

Според Драганов освен логото е важен и документът към него, в който ще се обясни каква ще е комуникационната туристическа стратегия на страната. Важният акцент в нея според Драганов трябва да бъде отново свързан с розата. Това означава България да има път с името на розата, като най-очаквано това да е подбалканският път.

Освен това е необходимо към имената на българските летища - София, Варна, Бургас и Пловдив да бъде включена и думата роза. Това би трябвало да се отнася и за държавните учреждения и обществените места като автогари, е мнението на експерта. Драганов смята, че най-големият държавен орден също трябва да бъде свързан с розата.

Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов изрази надежда страна ни да покани Кристо да опакова рози, като това да бъде свързано и с туристическия слоган "Открий и сподели".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase