Снимка: Булфото
fallback

Лошото време ограничи движението и катастрофите през януари намаляха в сравнение с миналата година, обяви експертът по пътна безопасност и бивш директор на КАТ Алекси Стратиев пред Радио "Фокус". По думите му обаче със затоплянето на времето тежките пътни инциденти ще зачестят.

Стратиев посочи, че има разлика между уменията за шофиране в зимни условия на млади водачи и на такива с по-дълъг стаж. Експертът отбеляза, че движението при зимни условия крие коварни опасности и посъветва неопитните шофьори да отидат на място, което е извън пътната мрежа – паркинг или площадка, за да видят как автомобилът се държи на лед и сняг.

"Общо за всички водачи – и млади, и възрастни; и подготвени, и неподготвени – е много важно при тези условия да управляват автомобила със съобразена скорост", обясни Алекси Стратиев.

Според официалната статистика на КАТ, досега за 28 дни от началото на януари при катастрофи са загинали 30 души, като ранените са 391. Само за вчера са регистрирани 12 нови тежки катастрофи с двама загинали.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 8 години

Оставете стратиев у нафталина - няма как нов бардак със пенциониран персонал да се направи!

6

Истината

преди 8 години

Причината да има толкова много нарушения е в неработещият КАТ, който наказва под 0.00001% от нарушителите и то обикновено само ако стане ПТП. Разбира се и с тези санкции КАТ си изпълнява планът за глобите, защото глобите в България са свръхвисоки. За да накараме КАТ да работи, трябва да намалим в пъти размерът на санкциите и да искаме КАТ на санкционира за всяко нарушение, както е в нормалните държави. Първата стъпка е неизбежност на наказанието, а след това ще мислим за размера на наказанието.

5

Истината

преди 8 години

След всяко нарушение, неминуемо следва наказания - така са убедени шофьорите в нормалните държави, само в България не е така. В България масово ни промиват мозъците, че видите ли ако запишем в закона още по-свръхстроги наказания, то нарушенията щели да намалеят. Това разбира се не става - защото колкото повече нараства размера на санкцията, толкова по-малко нарушения се санкционират от КАТ, а броя на нарушенията естествено нараства. Причината е в неработещият КАТ, който наказва под 0.00001%

fallback