Снимка: архив Булфото
fallback

Нова система за контрол на трафика обещава революция в спешната помощ. Тя ще помага на линейките да избягват задръстванията и ремонтите и да стигат до адрес за 4-5 минути, обявиха експерти.

Новата система ЛИМА, с която Пътната агенция работи, трябва да започне да действа в София до няколко седмици. Тя ще изчислява най-подходящия маршрут за всяка линейка. В реално време ще се избягват ремонтите, затворените улици, дори задръстванията.

"Не най-близката линейка може да стигне най-бързо, а всъщност линейка, която на пръв поглед изглежда далеч от самия инцидент", обясни Мартин Димитров от Системата за контрол на трафика, цитиран от bTV.

Oще по темата

Изчисленията на специалистите показват, че с тази организация София може да бъде обслужвана дори само от 10-ина линейки.

В момента екипите на Спешна помощ пристигат за 20 минути, половин час или дори повече.  В края на декември бе приета наредба от здравния министър Петър Москов, с която се въвеждат нови критерии за линейките – да се отзовават за минимум 8 минути при спешни случаи.

Изискването ще важи за спешните пациенти, които ще бъдат определяни с код "червено".  С код "жълто" ще се означават пациентите, чието състояние може да се влоши и при тях спешна помощ трябва да стига до 20 мин.

Код "зелено" ще е за хората в стабилно състояние, които биха могли да се придвижат и сами до най-близкия спешен център. Линейките за тях ще могат да се забавят до два часа. Наредбата ще влезе в сила през септември.

Пламен Ненов, който е шофьор на линейка от 6 години, призначава, че почти всеки ден попада на затворени улици и задръствания. Преди няколко дни попаднал на булевард в ремонт със затворени две ленти и едва стигнал до адреса на човек в критично състояние.

"На нас ни отне в това задръстване 10-на минути да мина разстояние от 1 километър", казва Пламен Ненов.

Лилия Николова пък е от обратната страна. Тя добре знае какво е да чакаш линейка и тя все да не идва, - преди време малкият й син се разболял внезапно й се наложило да чака цели 5 часа.

"След час и половина ми звъннаха, за да питат как е детето, а аз казах, че ги чака. След 5 часа ми звъннаха отново да питат дали още ги чакаме", спомня си жената.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 8 години

Системата, като гледам ще показва просто къде има задръстване, къде има катастрофа и/или ремонт.Ама с нищо няма да помага на линейките. Пък и ако трябва шофьора преди това да намери най-правилния според системата маршрут ще загуби повече време, да не говорим, че тази система трябва да получава данни от някъде, а не става ясно от къде?!Такова нещо го има и google.maps. Само дават пари за глупости, докато не го вържат с RDS-а не ми го хвали.Повече бих разчитал на Системата на Столична Община.

13

(-_-)

преди 8 години

За тази цел ще трябват хеликоптери :) Това не е система за контрол, а по-скоро на заобикол. Много по-полезно би било да седнат тия "специалисти", да анализират трафика в града и да се реорганизира изцяло движението, защото е грахота за град с такива размери въобще да има задръствания като нашите. Не можеш да контролираш нещо, което е организирано лошо!

12

Анонимен

преди 8 години

Новата система е толкова добра, че работи и без линейки. Специалистите изчислиха, че болни няма да има като заработи системата.

fallback