Снимка: БТА

Осем лева на месец излиза цената на годишната винетка за леките коли у нас, пресметна министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По думите й тези пари няма да са толкова драматични за пътуващия.

Павлова изтъкна, че оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни, което е основен аргумент за ръста на цената на винетките. Строителният министър информира в отговор на депутатски въпрос в рамките на блиц контрола в парламентарната комисия по регионална политика, че към момента общо регистрираните в КАТ автомобили са 4 милиона и напомни, че републиканската пътна мрежа е дълга 20 000 километра. Настоящите нетни приходи са 180 млн.лева, при необходимост между 60 - 80 млн.лева само за зимно поддържане, посочи Павлова.

Още по темата
Оставащите пари са средства за текущ ремонт на пътищата и по думите й те са крайно недостатъчни и секторът с години е бил недофинансиран.

По думите на Павлова, очаква се от 2018 г. да започне строителството на последните 20 километра от магистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле в участъка от Крупник до Кресна. Министър Павлова информира, че вече е предаден в МОСВ пълният комплект от допълнителни геоложки, сеизмоложки и други документи и е поискана актуализация на ОВОС.

Това се налата заради открити проблеми със сеизмологията, има радиоактивни елементи, както и особености, свързани със спецификата на скалата по отношение на това дали може да "поеме" толкова дълъг тунел, какъвто беше първоначално проектиран, отбеляза министърът.

Павлова посочи, че 2016 г. ще е решаваща за проекта - това ще е време на обществени обсъждания и ако всичко мине успешно, се очаква проектът да бъде одобрен през 2017 г. и да започне избор на изпълнител, за да може от 2018 г. да стартира строителството. “Не направим ли това, тогава има риск от загуба на финансирането и да не построим най-критичната точка от дефилето, заради невинаги чисти екологични намерения”, предупреди министърът.

Малко по-рано през деня Павлова, заедно с премиера Бойко Борисов, инспектираха строителството на Северната скоростна тангента на столицата.

В момента по трасето работят над 200 машини с цел ускоряване на работата. Очаква се до края на годината проектът, който се изпълнява със средства по оперативната програма "Регионално развитие", да бъде завършен в максимална степен. По време на проверката Борисов поиска пълна мобилизация, за да се спазят сроковете според европейските изисквания.

Очаква се до дни археолозите да напуснат терена и да го освободят за работа. Общата дължина на Северната скоростна тангента е близо 17 км. Проектът се финансира по ОП "Регионално развитие" (2007-2013 г.) на стойност близо 180 млн. лв. (с ДДС).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase